A mobilokkal foglalkozó AdMob megjelentette 2009. július hónapra vonatkozó tanulmányát, ami több mint 1100 iPhone, iPod touch és androidos mobil bevonásával készült. Az anyagból kiderül, hogy az átlagos iPhone-tulajdonos tíz alkalmazást tölt le havonta, ezeknek a negyede fizetős program. Az iPod touch-tulajdonosok szorgalmasabbak, mert ők 18 alkalmazást töltenek le minden hónapban, igaz, spúrabbak is, mert ezek közül csak kettőért fizetnek.

A tanulmányból az is kiderül, hogy az Apple mobilját használók fele legalább egy fizetős programot tölt le havonta, az iPod-tulajdonosoknál ez az arány csak 40 százalékos. Ha csak azokat a felhasználókat vesszük figyelembe, akik rendszeresen töltenek le fizetős tartalmakat, kiderül, hogy mindkét készülék esetében 10 dollár körül alakul a havonta programokra költött összeg. Egy alkalmazásért átlagosan két dollárt fizetnek a júzerek.

Az AdMob szerint a 26,4 millió iPhone-tulajdonosból és a 18,6 millió iPod touch-tulajdonosból arra lehet következtetni, hogy az App Store átlagos forgalma 200 millió dollár körül jár havonta, éves szinten tehát egy körülbelül 2,5 milliárdos bizniszről beszélünk.

Eközben a Googe Android mellé járó alkalmazásbolt körülbelül 60 millió dolláros forgalmat bonyolít évente, ami még úgy is elég alacsony szám, hogy tudjuk: a Marketben jóval később jelentek meg a fizetős alkalmazások, kevesebb készült eddig belőlük, és kevesebb országban is lehet hozzájuk jutni.