Oké, azért megtippelni azt, hogy mennyit vesznek majd az Apple telefonjából 2012-ben, meglehetősen varázsgömbnézős trükknek tűnik, én legalábbis nem hinném, hogy még csak közelítő becslésekkel is elő lehetne állni. Ugyanis nem tudjuk, mire készülnek Cupertinoban, fogalmunk sincs arról, miféle visszavágáson töri a fejét a konkurencia, hogyan terjed majd az Android, miként újul meg a Windows Mobile, vagy a Nokia. A trendeket figyelembe véve azonban arra jutott az RBC Capital Markets elemzője, hogy a 2012-es pénzügyi évben már az Apple szállítja a világon forgalomba kerülő mobiltelefonok 5,7 százalékát.

Sokkal jobban áll a társaság, ha csak az okostelefonokra koncentrálunk, ezen a piacon 16,3 százalékos részesedés várható a jelenlegi 13,8 százalékos helyett. Mivel a piac egésze nő, és az Apple az elemzők szerint még nagyobb erősödést produkál, az RBC úgy látja, hogy 2012-re elérheti a 82 milliós darabszámot az iPhone.

Mike Abramsky szerint a vállalatnak nincs sok félnivalója, mert a konkurensek az elmúlt két évben sem tudták lemásolni az érintésérzékeny felülettel együttműködő GUI-t, nem sikerült hasonlóan integrálniuk a multimédia-képességeket, ráadásul a készülékekhez készült alkalmazások is nagy elmaradásban vannak az App Store kínálatához képest. Bónuszként még az Apple mellett van az erős brand, a folyamatos innováció és a vásárlók lojalitása, így összességében remek időszak előtt áll a kaliforniai cég.

Az Appleblog mindenesetre árgus szemekkel figyeli majd, hogy három év múlva megvalósulnak-e a jóslatok, aztán a történtek fényében dönti el, hogy a későbbiekben érdemes-e hinni Mike Abramsky-nak, és úgy általában az RBC-nek.