Nincs sok hivatalos információ a kezünkben, a legvalószínűbbnek mostanáig mégis az tűnt, hogy a szeptemberi WWDC-n jelentik be az új operációs rendszert. Ugyanakkor van egy másik dátum is, néhány oldalon felbukkant az augusztus 28-i premier, ami most egyre valószínűbbnek tűnik. Két okból is. Az egyik, hogy ellepték a netet az ilyen fotók:

A dobozt és a lemezt tehát már kinyomták, a Snow Leopard készen áll arra, hogy becserkéssze gépünket.

A másik ok, hogy az operációs rendszer már fent van a torrentoldalakon, és ha az Apple meg akarja akadályozni az illegális terjedést, kénytelen lesz előre hozni a premiert.

Mindenesetre én csak örülni fogok egy korai bemutatónak, mert már nagyon kíváncsi vagyok, mire képes a Snow Leo. A fejlesztés az első perctől kezdve nagyon szimpatikus, mert pont abba az irányba haladt, amerre szerintem is kellett: nem a Leopard nagyrészt felesleges funkcióit gondolták tovább, inkább az alapokat tervezték újra. Az új OS X kisebb lesz, könnyebb, stabilabb, és olyan funkciók kerülnek bele, mint a több processzormag párhuzamos munkáját könnyítő Grand Central, vagy a grafikus mag nem grafikus célú használatát célzó OpenCL.

Csak azt tartom furcsának, hogy a bétatesztelők nem írtak lelkendező anyagokat, többnyire csak megállapították, hogy a Snow Leo kényelmes, fürge, kicsi, de ennyi. A kódnevek alapján ennél azért többre számítottam, mert amiről eddig olvastam, az csak egy jobban sikerült update, egy SP2, nem új operációs rendszer. Persze a véleményalkotással megvárom a végleges verziót, meg a saját próbát.

Egyébként meg régebben mintha jobban ment volna ez a titoktartás, meg minden.