Nézegettem már én is Silicon Valley-ben, ahol nemhogy béna volt, de konkrétan alig akadt: nem nagyon szerettem volna én adatforgalmat csinálni a pofátlan dataroamingdíjak mellett, de volt, hogy azonnal meg szerettem volna nézni egy emailt, a telefon viszont nem találta meg a 3G-t. Kereste, de semmi, úgy könnyű korlátlan adatcsomagot adni, hogy nem építenek mellé normális hálózatot.

Látszik ez a chicagói sávszélességek mellett is: a Gizmodo arra próbált rájönni, hogy mennyivel gyorsabb az iPhone 3GS az iPhone 3G-nél, de a blogon megjelent táblázatot elnézve csak egyetlen dolgot állapíthatunk meg: még az előző generációs modell is túl gyors az amerikai hálózathoz képest.

A saját kis mobilommal simán mértem az előbb 1,9 megabitet Budapesten, az 1,2 megabites maximális chicagói eredmény tehát nem a telefont, hanem a szolgáltatást minősíti. Főleg, hogy itthon már úgy rohangálnak a 3-4 megabitek a belvárosban, hogy alig győzzük elrántani a fejünket előle. Komolyan mondom, még itthon is jobb online állampolgárnak lenni, mint az Egyesült Államokban, akár a 3G-ről, akár a wifiről van szó.