Az Appleblogon interjúsorozatot indítottam a magyar játékfejlesztőkkel, cégekkel és magányos programozókkal. Megkérdezem őket, mit sikerült eddig elérniük, hová akarnak eljutni, és idővel a sikereikről vagy bukásaikról is beszámolok.

Ha tagja vagy az Apple Developer programnak, és szeretnél részt venni a sorozatban, ezen az email-címen jelentkezz.

Ezúttal megismerhetjük a kummantós sün fejlesztőit.

Mondj pár mondatot magatokról.

Simon Benjamin: Én állok a CoreMobi fantázianév mögött, ezen a néven jelennek meg az alkalmazásaink az AppStore-ban. Fizikailag én vagyok egyedül, de külsős grafikussal, programozóval tervezünk, illetve részben már folytatunk is együttműködést.

Huszár Csaba: Én is azok között vagyok akik becsatlakoztak, illetve van egy-két közös megvalósításra váró projekt is.

Milyen projektekről van szó?

S.B.: Kettő folyamatban a többi kidolgozás, ötletelés alatt.

H.Cs.: Nekem van egy projektem, de most még nagyon kezdetleges, viszont elég sok ötletem van még. Remélem sikerül őket megvalósítani most, hogy több időm lesz.

Készül-e jelenleg valami?

S.B.: Igen, több alkalmazás is készül. Egyrészt érkezik az iSün (gondolom ezt nem kell részleteznem). Az első verziót visszadobta az Apple, mivel szerintük olyan kevés funkciót tartalmaz, hogy nem fér be az AppStore-ba.

Hát ők nem ismerhetik a profi magyar rendőrök támadási stratégiáit...

S.B.: Írtam nekik egy levelet, hogy itthon elég nagy hype övezi, küldtem youtube linkeket is. Május 14-e óta várok, hogy válaszoljanak. Közben upgradeltem, növeltem a "functionality"-t, a sün képes nevetni, pukizik, stb. A másik egy webes programom iPhone verziója a "WEB 2.0 Name Generator" lesz.

Hát ez csúcs, nekem a "&" és a "36"-ot ajánlja nick-ként. Mennyiért dobjátok ezeket a piacra?

S.B.: Az iSün ingyenes, a Generator fizetős lesz (utóbbinak az USA-ból naponta 50-80 látogatója van akik átlagban 18 oldalletöltést csinálnak).

H.Cs.: Reményeim szerint a Generator nagy sikert fog aratni az amerikai piacon. A jelenlegi egyéb projektjeimről egyébként a hypephone.info-n lehet tájékozódni.

Mennyire sikeres a fejlesztésed számokban kifejezve?

S.B.: Június 6-án került ki a Retro Pong, sajnos az iTunes Connectben még nem áll rendelkezésünkre értékelhető adat.

H.Cs.: Igen, sajnos még nincs adat, de kiváncsian várom őket. Egyébként aki kiváncsi rá annak itt van két promo code: X37XN6PEMWNJ, M74R97FL6MPW

Látom, hogy retro stílusban gondolkoztok. Ez a programozás könnyítése miatt volt, vagy később is ennyire minimál stílusban nyomjátok?

S.B.: Van 1-2 ötlet ami a retro időkből való, de én a megjelenését illetően korszerű, az aktuális trendeknek megfelelő formában szeretném megvalósítani.

H.Cs.: Kósza ötlet volt egy pongot megcsinálni, és ha már úgyis jó öreg játék, akkor legyen olyan a kinézete is. Egyébként nem hajtok a minimál design-ra, az a cél, hogy egyben legyen a program. A pongon egyszerűen nincs mit cifrázni mert az úgy jó ahogy van. Később ötletektől függően nyilván lesznek bonyolultabbak, szebb kinézetűek.

Hogyan fogadtátok annak idején az AppStore megjelenését?

S.B.: Én egy kicsit késve kapcsolódtam az AppStore illetve az egész iPhone-történetbe, de rengeteg fantáziát látok benne és a 40 millió eladott készülék hatalmas piacot jelent.

H.Cs.: Anno nem igazán foglalkoztam vele, viszont mióta iPhone-om van, azóta látom igazán, hogy ez elég nagy piac, amin nem csak a cégek tudnak érvényesülni hanem kis csoportok illetve különálló személyek is.

Mennyire volt nehéz átállni az iPhone programozására? Mennyi időt vett igénybe?

S.B.:Nekem nagyon nehéz volt, több éve, lassan már egy évtizede webfejlesztéssel foglalkozom (PHP, MySQL, pgsql, stb. bővebben: www.benjamin.hu ) teljesen szokatlan a desktop, az IDE, az Objectiv-C, az OS, úgy az egész. Összehasonlítva a webes tudásommal, még nagyon, nagyon sok mindent kell megtanulni.

H.Cs.: Az az igazság, hogy én ezelőtt csak a javával ismerkedtem, de abból már szinte semmi nem maradt, szóval teljesen a nulláról kezdtem. Viszont az Objective-C szerintem egy egyszerűen megtanulható, könnyen használható programozási nyelv.

Volt-e problémátok az Apple-lel a kommunikáció során, vagy bármilyen más viszonylatban?

S.B.:Nem, az iSün-ös levélre való várakozást leszámítva, a developer programba való bekerülés is könnyen ment. Egy kinti barátom segített, aki az Apple-nek küldött válaszaim után 2-3 nappal hívta őket, és léptünk is tovább. Nem mondom, hogy egyszerű, de a lényeg, hogy a végén meglett. A visszadobott iSün után is próbáltuk elérni őket, de csak levélben tudtunk kommunikálni velük. Gondolom naponta kapnak több száz mailt. Szerintem ekkora sikerre, érdeklődésre ők sem számítottak.

H.Cs.: Személy szerint nekem semmi problémám nem volt velük, főleg mert én csak betársultam, illetve a Retro Pongot is szó nélkül bevették.

Láttok-e lehetőséget az új iPhone OS 3.0-ban?

S.B.: Igen, az egyik az alkalmazáson belüli vásárlási lehetőség, a másik a peer-to-peer kapcsolat. Ezekre lenne is megvalósítandó koncepció. Rengeteg ötlet van, leginkább játékok, amiket szeretnék elkészíteni. Kapacitás és idő hiányában keresek fejlesztő(ke)t alvállalkozói vagy partneri kapcsolatra. Továbbá ha valaki rajtunk keresztül szeretné kipróbálni az AppStore-t jelentkezzen nyugodtan.

H.Cs.: Nekem leginkább a push notificationnel kapcsolatban vannak ötleteim, biztos hogy izgalmas időszak elő nézünk.

Köszönöm, hogy itt voltatok.

Mi is köszönjük.