Ugye mindkettőben nagyjából ugyanaz a processzor van, a 65 nanométeres ARM Cortex A8-as adja a csipek alapját, különbség igazából csak a szoftverekben lehet. Amikor Kaliforniában kipróbáltam a két mobilt, egyértelműen az iPhone-t éreztem gyorsabbnak: szerintem bizonyos esetekben még a 3G-s modellel is gördülékenyebb a munka, főleg ha a képek betöltését, vagy a szkrollozás finomságát nézzük. Azt viszont nem tudtam tesztelni, hogy az adatok letöltése milyen sebességgel történik, mert valahogy se a Spring üzleteiben nem volt 3GS modell, se az Apple-nél Pre. Az Anandtech viszont megcsinálta helyettem a melót.

Mondjuk azt nem tudom, hogy miért kellett a cikkben felemlegetni az ARM-processzort, mert szerintem a weblapok letöltési sebessége sokkal inkább függ a 3G-s csiptől, de ettől még érdekes eredmények születtek:

Mint az látszik, az iPhone 3G és a T-Mobile G1 körülbelül egy súlycsoportban van, ezeknél lényegesen gyorsabban tölt a Pre, de a 3GS modell még a Palmhoz képest is összegyűjt 21 százalék előnyt.

És ha valaki még csak 20 éves, és még 60 évig fog élni, és egész életét weblapok letöltésével akarja tölteni, akkor 12 évet nyer az új iPhone-nal!