Legalábbis a grafikus csip kilétére adott utalást néhány forrás, és amíg szét nem szedik a telefont az erre szakosodott oldalakon, kénytelenek vagyunk ezeknek a pletykáknak hinni.

A bennfentesek szerint a telefonba az Imagination Technologies PowerVR SGX grafikus magja került, pontosabban ebből több is: állítólag a Samsung gyártotta a több magból álló System on Chip-et. Az iPhone 3GS így már az OpenGL ES 2.0 szabványt is tudja, amivel a 3d-s játékok jobb megjelenítését célozták meg.

A Samsung egyébként korábban is lcencelte az Imagination MBX grafikus fejlesztéseit, az SGX-re vonatkozó szerződéseket pedig állítólag titokban kezelték.

Korábban már írtam arról, hogy az Apple és az Imagination Technologies egyre szorosabbra fűzi a kapcsolatát, a Cupertinóiak 8.2 millió részvényre jegyeztek elő, 39 fontos áron. Az ARM-licensz korábbi (állítólagos) megszerzésével és a PA Semi megvásárlásával az Apple a megkötések nélküli kézikütyü-fejlesztés útjára lépett.