A SanDisk feladta, vége, ennyi, kész, nyista. Évekig próbálta lenyomni az iPodot, de most már biztosan nem neki sikerül a mutatvány. Touchscreenes lejátszókat már nem is dobtak piacra, most pedig a vezérigazgató nyilatkozott úgy, hogy nincs is értelme folytatni a fogyasztókért folytatott harcot az Apple-lel.

Nem tudod kinyomni a piacról az iPodot - mondta a CEO, aki az évekig tartó iDon't-ellenkampány után úgy tűnik, elismeri a vereséget. Szép dolog ez, de a marketingistenek korában ezután a kijelentés után valahogy automatikusan azt keressük, kinek mi haszna lehet ezekből a szavakból.

A SanDisk persze nem elsősorban a Sansa lejátszókból él, és valószínű, hogy az ellenkampányba ölt dollármilliókat inkább más terület fejlesztésére fordítaná a vezér. A reklámok egyébként sem voltak túl szellemesek, a nagy piaci részesedéssel bíró óriások ellen legtöbbször használt támadást használták: a fogyasztóknak feltették a kérdést, hogy sodródnak-e az árral, vagy van egyéni gondolatuk.

Mint az 1984-es Apple reklámban.

Az Apple-t Harari szerint egyelőre nem tudják megingatni a médialejátszók piacán. Pedig egy szorosabb verseny nekünk lenne jó, meg persze a pénztárcánknak.