Bár óriási pénztermelő gépezetnek tűnik, a hírek szerint alig lehet keresni vele. A Lightspeed Venture Partner szerint körülbelül 15-40 ingyenes program jut egy fizetősre (ez mekkora intervallum már?), míg az átlagos eladási ár 2,65 dollár. Ha figyelembe vesszük, hogy eddig egymilliárd alkalmazást vettek, némi osztással-szorzással kiszámolható, hogy 70-160 millió dolláros bevétele volt eddig az App Store-nek, amiből olyan 20-45 millió juthatott az Apple-nek. Márpedig ez nem sok, ha figyelembe vesszük, hogy ennyiből kell világszerte üzemeltetni a boltot.

Azért van, amit érdemes szem előtt tartanunk: egyrészt a Lightspeednek láthatóan fogalma sincs arról, mennyi ingyenes alkalmazás jut egy fizetősre, ahogy az is csak egy blöff, hogy az átlagos eladási ár 2,65 dollár: nincs ilyen hivatalos adat, és az elemző eljátszott azzal a gondolattal is, hogy mekkora bevétele lehet az Apple-nek, ha csak 1,5 dolcsi az átlagos ár.

Fogalmuk sincs semmiről.

Másrészt az Apple saját bevallása szerint harmincmillió dolcsis bizniszt csinált a store-ral az első hónapban (bocccs!)

Harmadrészt meg az App Store nem önmagáért való, hanem az iPhone és az iPod Touch népszerűsítéséért. Ha még el is tartja magát, az külön öröm, de a nagy pénz nem az áruházban, hanem a termékekben van, márpedig azokat szívesebben veszik, ha van rájuk tartalom.