Emlékszünk, amikor egy éve megindultak a találgatások egy lehetséges Apple-konzol körül? Az történt, hogy az Apple levédette az almalogót a videojátékok és játékkonzolok forgalmazására is. Én ugyan már akkor is fenntartással álltam a dologhoz, de hogy a válasz mennyire a kezünkben volt, arra nem gondoltam.

Az AppStore sikereire, az innovatív játékfejlesztésre és a mobil játékipar megváltoztatására gondolok, ami az iPhone-nak és hozzá kapcsolódó okos üzleti szoftvereladási modellnek köszönhető. A konzol már rég készen volt, amikor a pletykák elkezdtek felröppenni róla.

Most meg már senki nem kérdezi, fejleszt-e játékkütyüt az Apple. A 2009-es Game Developers Conference (GDC) mobiljátékokról szóló részét mindenképpen az iPhone uralta. A telefonra fejlesztők elmondták, hogy az iPhone megváltoztatta az eddigi gyakorlatot a fejlesztői piacon.

A kiosztott hét díjból hatot iPhone-ra fejlesztett játék nyerte el. Olyan ötletek vannak ezek mögött, amiért megérte motiválni a programozókat. Meg a nemprogramozó ötletgyárosokat. Ezek nyertek:

- Mobile Audio Achievement Award: Zen Bound (Secret Exit)
- Technical Achievement: Real Racing (Firemint) - Preview
- Art: Fieldrunners (Subatomic Studios)
- Design: Galcon (Hassey Enterprises)
- Best iPhone Game: Zen Bound (Secret Exit)
- IGF Mobile Best Game: Fieldrunners (Subatomic Studios)