Hát végül sikerült. Az iPhone elérte a kínai piacot is. A China Unicom megerősítette, hogy május 17-én elkezdi forgalmazni az iPhone 3G-t Kínában. Noha ez az ország második legnagyobb mobilszolgáltatója, mégis 150 millió előfizetője van, ez pedig jól mutatja az erőviszonyokat. Az Apple ezzel bebiztosítja, hogy a válság ellenére a következő negyedéves eredmények jól alakuljanak.
   
Emellett viszont fura, hogy a  telefont gyakorlatilag az új iPhone bemutatása előtt egy hónappal dobják piacra, nem tudni, hogy milyen fogadtatása lesz. Viszont az új készülék megjelenésének pillanatában már biztosan nem kell senkinek felhívni kedvenc kínai szürkeimportőrét.

Az iPhone ütőkártyává vált: a cég a bejelntésben megnövekedett piaci részesedést, nagyobb részvényosztalékot, és az üzleti teljesítmény gyors fejlődését ígéri. Ami inkább érdekes az az, hogy a részvények árán ez egyáltalán nem látszik. Senki nem gondolta úgy, hogy ezért vásárol a China Unicom papírjaiból. Vagy nagyon lassan reagál a piac.