A napokban jelent meg ez a Tracking nevű program, gondoltam, kipróbálom. Alig egy euróba került, szóval nem fizettem érte sokat, és ha már az alig használható rádiós alkalmazásért is kiadtam ennyit, a James Bondozásra csak nem sajnáltam a pénzt. Nem is.

Az App rendkívül egyszerű: a mobil GPS-ét és a hálózati adatokat felhasználva közli a külvilággal, hogy éppen merre halad az iPhone. Sok beállítási lehetőségünk nincs: kikapcsolhatjuk meg bekapcsolhatjuk a szolgáltatást, valamint meghatározhatjuk, hogy hány méterenként küldjön adatokat a mozgásunkról. Állítólag egy alkalommal maximum 25-ször jelent a Tracking, ami azt jelenti, hogy százméteres pontosság mellett 2,5 kilométeren keresztül tudjuk követni a mobilt.

Ha mindent beállítottunk, indulhat a kémkedés. A program küld egy linket egy előre meghatározott emailcímre, azon keresztül tudjuk megnézni az útvonalunkat. A Google Maps-et használja, kis pöttyök mutatják utunkat, a tapasztalataim szerint elég jól. Mondjuk a Tracking hajlamos bontani az adást, meg azt állítani, hogy egyszerre vagyok a Duna jobb és bal partján. Ami egyébként lehetséges is: Hawking könyvében, az Idő rövid történetében olvastam arról, hogy egy részecske egyszerre a tér különböző pontjain is lehet (ennek a résznek az olvasásánál kezdett összeroskadni az agyam), szóval a Tracking csak bizonyította ezt az állítást. Sebaj, többnyire nagy pontossággal találja meg az útvonalamat.

Gondolom ideális lehet a program azoknak, akik okvetlenül tudni szeretnék, merre jár a férjük/feleségük és ezért még egy iPhone-t is hajlandók elrejteni párjuk táskájában, autójában.

Élő műholdképet azonban nem küld a program, szóval arra semmi esély, hogy a gép előtt ülve aktus közben kapjuk rajta az asszonyt, pedig van, akit az ilyesmi kimondottan izgat. Én meg szerintem megint kidobtam kevesebb mint egy eurót az alkalmazásra, mert a post megírása után gondolom a Trackinget sem kapcsolom be többet.