A Gartner elkészítette legújabb statisztikáját, miből kiderül, hogy az iPhone a harmadik legnépszerűbb mobiltelefonmárka. Nem típus, márka!
Az első továbbra is a Nokia, 2008 utolsó negyedévében 41 százalékos volt a finn cég világpiaci részesedése, igaz, egy évvel korábban még 50 százalék fölött állt. Második a Blackberry-t gyártó RIM lett 20 százalékkal, harmadik az Apple 11 százalékkal. Nagy különbség van azonban a lista első három helyezettje között: a Nokia és a RIM több típussal érte el eredményét, az Apple viszont egyetlen modellel, az iPhone-nal.
Az operációs rendszerek versenyében már valamivel rosszabbul áll a cég. Ezen a listán első a Symbian 47 százalékkal, második a RIM 20-szal, harmadik azonban a Windows Mobile lett 12,4 százalékkal, köszönhetően egyebek közt a Samsung Omnia és a HTC-mobilok sikerének. Negyedik a Mac OS X 10,7 százalékkal.
Na most érdemes összevetni ezt az eredményt a Net Applications adataival. Meg is tettem, így kiderült, hogy az említett időszakban a netes forgalom 0,5 százalékát adta az iPhone, 0,05 százalékát a Windows Mobile és 0,04 százalékát a Symbian.
Hogy mit jelent ez? Hát hogy a kisebb piaci részesedés ellenére is tízszer annyian használták netezésre az Apple telefonját, mint konkurenseit. Kitaláltam egy remek kifejezést, az egy telefonra eső böngészési hajlandóságot, ami a két adatsor hányadosából jön ki, na ezek szerint az iPhone 51-szer sikeresebb telefon, mint a Nokia, 10-szer eredményesebb, mint Windows Mobile-os társai.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.