A ChangeWave piackutató cég idén is utánajárt, hogy az Egyesült Államokban mennyien terveznek számítógépet vásárolni, és milyet. Miközben az egy évvel ezelőtti eredmények meglepő növekedést mutattak az Apple javára, idén már inkább csak stagnálást figyelhetünk meg.

Tavaly a laptopot vásárolni szándékozók harmada nevezte meg az Apple-t, mint a legvalószínűbb választást. Ez a szám azonban nem nőtt, inkább beállt az elmúlt tizenkét hónapban: a legutóbbi eredmények szerint 30 százalék venne Apple laptopot, és 26 százalék Mac asztali gépet.

Ráadásul kevesebb embert tudtak csak megkérdezni erről: a válaszadók 6 százaléka venne valamilyen notebookot, 4 százaléka pedig asztali gépet a következő három hónapban. Ez nagyjából a fele a 2007-es eredményeknek. És egyre többen mondják azt, hogy kevesebbet fognak költeni elektronikai eszközökre - lassan már a megkérdezettek fele.

Azoktól, akik mégis beújítottak, a piackutatók megkérdezték, mennyire elégettek a választásukkal. Az Apple-vásárlók 81 százaléka mondta, hogy nagyon elégedett a termékkel, utána az Asus 67 százalékkal áll. Ez mind szép, de az Apple jobban örülne, ha ez az eladásokon is megmutatkozna.

Ideje bemutatni az új gépeket.