Nem tudom, ti hogy vagytok vele, én gyerekkoromban odavoltam a képregényekért. A szórakoztatás minden fokát megtaláltam bennük: Gotham City thrillerjeit, az X-men olcsó, mégis sokszor eltalált lélektanát, Pókember könnyed délutáni szórakoztatását, Garfield fergeteges poénjait. Viszonylag korán áteveztem a könyvespolcok közé, de az a néhány év erős emlék marad.

Legutóbb pont azon gondolkoztam, hogy az iPhone-on útközben hogyan tudnék képregényeket nézegetni. Valahol rátaláltam ugyanis egy beszkennelt Asterix-sorozatra, olyan részekre is, amiket annak idején nem lehetett már megkapni, most meg már százezer forint körül adják-veszik ezeket a füzeteket. Őrület.

Feltettem őket a telefonra, de az A4-ről digitalizált, iPhone-ra optimalizált képeken nem nagyon lehetett elolvasni a betűket, meg nem is volt kényelmes, úgyhogy lemondtam az egészről. Most pedig azt hallom, hogy a Marvel szeretné, hogy a képregények az iPhone-on is elérhetőek legyenek. Meg DVD-n, youtube-on, iTunes-on, mobiltelefonokon. Állat.

Február 6-tól 8-ig rendezték meg a New York Comic Con képregény-találkozót, ahol a kiadó bejelentette, hogy dolgozik egy motion comics elnevezésű új képregényformátumon, amit az Apple online üzletében is szeretne terjeszteni. Gyakorlatilag videókról van szó, de a cselekmény ábrázolása félúton lenne a képregény és a rajzfilm között.

 

"Megmaradva a kockáról kockára kibontakozó rajzos történetfűzés hagyományainál, fantasztikus látvánnyal, hanggal és persze a Marvel világának erejével hoztuk létre a Marvel Motiont" - hirdeti a weboldal. Ta-dám.

Én mondjuk valami ütősebbre számítottam, egy külön erre a célra fejlesztett lejátszóra, ami sokkal intelligensebben kezelné a viszonylag statikus háttér előtt alig-alig mozgó karakterek megjelenítését (persze új szabványt egészen más dolog létrehozni), de mint kiderült, a Marvel is többről álmodik hosszú távon.

Nagyon gyorsan eljutunk odáig, hogy nemcsak animációkat készítünk a képregényeink alapján, hanem létre is hozhatunk rajzos műalkotásokat, és animálhatjuk a saját képregényt is - mondta el Joe Quesada, a Marvel főszerkesztője. Az elbeszélés új nyelvéről beszélt a rendezvényen.

Interaktív képregénynek ott van a Comix Zone, amivel már iPhone-on is játszhatunk. Képregény létrehozásra nincs egyszerűbb, mint a Maces Comic Life. Fogalmam sincs, miről beszélt Joe, de kíváncsivá tett. Az biztos, hogy érdeklődés lesz a dolog iránt, hiszen egész évben zsúfolásig telnek Amerikában a képregény-találkozók, a manga kultusz is elpusztíthatatlannak tűnik, szóval miért is ne?