Van ez a jópofa kis típushibája a MacBooknak, mondjuk úgy, hogy találkoztam már olyan tulajdonossal, akit nem érintett a probléma. Arról van szó, hogy a kijelző körüli kereten van két vízszintes csík, kitüremkedés, ami úgy megüti a laptopnak azt a részét, amin többnyire a tenyerünk, talán maga a hüvelykujj távolító izom (opponens pollicis muscle) pihen, hogy az egy idő után bereped. Valahogy így:

Megtörtént, az én MacBookom sem tudta elkerülni végzetét, lényegében kilátszott a bele. Elkezdtem utána olvasni a témának, és elég hamar kiderült, hogy ez egy garancián túl is javítandó hiba, ami azt jelenti, hogy bármilyen szutyok régi a géped, cserélik az alkatrészt, ha az igazolhatóan részese a tömeges topcase-repedési láznak. Magyarán ha csak nem te pattintottad ki vésővel a műanyag elemet, amikor a fa helyett véletlenül a MacBookodat kezdted el faragni, nyert ügyed van.

Sok jóra azért nem számítottam, mégiscsak egy kétéves gépről van szó, rég lejárt garanciával, a számlából is csak fecnik maradtak, ráadásul korábban elég sok rosszat hallottam a hazai szervizről, de mondom adok a gépemnek egy esélyt, meglátjuk.

Kivándoroltam a francba, hozzám képest ugyanis meglehetősen messze van az Almárium, ahol ráadásul két kilométeres körzetben egy darab parkolóhely sincs, aztán bekopogtam.

Két percen belül már vették is fel az adataimat. Nem volt szőrözés, problémázás, magyarázás, hogy ezt biztos én csináltam DIREKT, egyszerűen normális ügyfélként voltam kezelve. Kiderült az is, hogy minden egyes top case egyenként (!) jön repülővel (!) az Egyesült Államokból (!), amint jön az igény, ami gondolom egy borzasztóan költséghatékony megoldás arra a problémára, hogy az Apple készített egy repedő házat, amit életfogytig (!) kicserél neked.

Aki esetleg nem érti, hogy ez miért nagy dolog: a top case nemcsak egy műanyag keret, mert annak része az egész billentyűzet és a tapipad is az elektronikával, szóval ha meg akarod venni, kábé 15-20 ezret kell fizetned érte.

Az egyetlen problémát az jelentette, hogy kiderült, ott kéne hagynom arra a 4-5 napra a gépet, amíg megjön az alkatrész, amire persze röhögve vágtam rá, hogy szó sem lehet róla. Főleg, mert nem láttam értelmét: legfeljebb adminisztrációs érdekeket szem előtt tartva merülhet fel egyáltalán az, hogy valakinek elvegyék a munkaeszközét, aztán napokig ne csináljanak vele semmit.

Szóval ment az erősködés mindkét részről, aminek az lett a vége, hogy elvihettem a gépet, aztán szóltak, amint megjött. Visszamentem a francba, persze megint nem volt parkolóhely, de kábé 10 perccel azután, hogy becsöngettem az Almáriumba, már mentem is haza a zsír újnak tűnő, hibátlan MacBookommal. Már csak egy kis memória kéne bele.

Tanulságok:

  1. Ha top case-hibás a MacBook, de már lejárt a garanciád, akkor is kapsz új házat
  2. Magyarországon is lehet európai értékeket szem előtt tartó Apple-szervízt üzemeltetni
  3. A környéken NEM lehet parkolni