Nem rég jött ki az Apple hivatalos sajtóközleménye Jobs egészségi állapotáról. Címszavakban: Jobs a CEO, az is marad, valóban fogyott, de annak nincs köze a 2003-as hasnyálmirigyrákhoz, kezelhető hormonproblémákról van szó, és azért nem ő tartja a keynote-ot, mert szerette volna egy évtized után végre a családjával tölteni az ünnepeket ahelyett, hogy beszédekre készülődne.

Őszintén remélem, hogy komolyan lehet venni a közleményt, mindenesetre a részvények erősödni kezdtek a hírre.

Itt a szöveg:

Kedves Apple közösség!

 

Egy évtized óta most először inkább a családommal töltöttem az ünnepeket ahelyett, hogy a Macworld keynote-ra készülődtem volna.

 

Sajnos a döntésem, hogy Phil vezesse az előadást, további pletykákra adott okot, néhányan már egyenesen a halotti ágyamról kezdtek el cikkezni.

 

Ezért határoztam el, hogy megosztok valami nagyon személyeset az Apple közösséggel, így mindannyian nyugodtan élvezhetjük a holnapi show-t.

 

Bizonyára sokan tudjátok, hogy 2008-ban sok súlyt vesztettem. Az ok ismeretlen volt előttem és az orvosom előtt is. Néhány héttel ezelőtt elhatároztam, hogy a fogyás okának kiderítése lesz a legfontosabb feladatom.

 

Szerencsére az alapos tesztek után az orvosaim úgy gondolják, hogy megtalálták a probléma okát: egy hormonzavarról van szó, ami megakadályozza a szervezetemet, hogy hozzájusson a szükséges fehérjeadagjához. A komolyabb vértesztek is megerősítették ezt a gyanút.

 

Ennek a problémának a kezelése meglehetősen egyszerű, már el is kezdtük a terápiát. De ahogy nem pár hét vagy hónap alatt vesztettem el a súlyomat, ugyanúgy hosszú időbe telik majd a súly visszaszedése is, várhatóan tavasz végéig eltart a folyamat. Természetesen ezen időszak alatt is az Apple CEO-ja maradok.

 

Mindenemet odaadtam az Apple-ért az elmúlt 11 évben. Én leszek az első, aki vezetőváltást fog kérni, amennyiben úgy érzem, hogy nem tudom minden képességemet bevetve irányítani a vállalatot. Remélem, hogy az Apple közösség támogatni fogja a felépülésemet, és tudja, hogy minden tőlem telhetőt megteszek az Apple-ért.

 

Többet mondtam, mint amennyit szerettem volna, és nem mondok többet erről a témáról.

 

Steve