Két érdekes grafikon jelent meg az Appleinsideren. Az egyik azt bizonyítja, hogy az iPhone piaci részesedése az amerikai okostelefonok piacán az elmúlt másfél évben folyamatosan nőtt:

Ha jobban megnézzük a vonalakat, kiderül, hogy az Apple főleg a Palm rovására tudta növelni (sőt, megszerezni) piaci részesedését, mert a Blackberry az iPhone 2007-es megjelenése óta még erősödött is egy kicsit, a többi gyártó meg majdnem annyit ért el, mint tavaly: 27 százalékot a 29 helyett. Az Apple viszont meghatározó gyártóvá lépett elő, valószínűleg semmi sem akadályozhatja meg az iPhone-t abban, hogy megszerezze a Palm 2006 júniusi részesedését.

A Blackberry-t azonban nehéz lesz befogni, ami a második grafikonból derül ki:

Jól látszik, hogy 2008 nyarán, a 3G-s modell premierjekor a vásárlók fele gondolta úgy, hogy iPhone-t vesz a közeljövőben, a hype elmúltával és a hibák, hiányosságok napvilágra kerülésével aztán csökkent a kedv, és ez a trend azóta is tart. Ha nem változik valami, a következő negyedéves iPhone-eladások sírásra adnak majd okot. Mondjuk a Palmnál meg készülhetnek a rituális öngyilkosságra