És milyen jól tette. Nézegetem már egy ideje a cég reklámjait, amik ugyan változó minőségűek, de még a legrosszabb esetben is közepesek voltak, néha azonban egészen zseniálisra sikerednek. Egyik kedvencem volt például, amikor a híroldalak különböző részein, felül és oldalt elhelyezett Apple-hirdetések interakcióba léptek egymással, az alakok átmásztak egyik helyről a másikra. Gondoljunk csak a híres New York Times-os hirdetésre:

Most egy lépéssel továbbment a vállalat, hiszen fogta a Yahoo Games oldalát, és rendesen megcibálta azt a legújabb iPod Touch kedvéért. Eredetiben itt tudjátok megnézni, de mivel az örökkévalóságnak dolgozunk, beembedelem a videó is a jövőnek, amikor már nem lesz a Yahoo-n a reklám. Helló jövő!

A mostani hirdetés sem előzmény nélküli, volt pár éve egy talán francia reklám, hasonló ötlettel. Fogalmam sincs, hogy mit akartak vele eladni (talán netelőfizetést?), de arra emlékszem, hogy az oldalon szereplő karakterek harcolni kezdtek egymással, közben meg teljesen leamortizálták a felületet, hullottak a menüpontok, a képek, a karakterek, minden. Ha akkoriban akartam volna francia területen előfizetni valami adsl-csomagra, és nem lett volna drágább a többieknél a reklámozott szolgáltató, biztos, hogy őket választom (amennyiben nem mégis vibrátorszopó automatát hirdettek, tényleg nem emlékszem).

2008-ra eljutottunk odáig, hogy igazán megrázónak kell lennie egy hirdetésnek, ha azt akarjuk, hogy észrevegyenek minket. A nagy oldalak tele vannak pakolva bannerekkel, legfeljebb a blogokon lehet úgy elhelyezni egy-egy hirdetést, hogy az feltűnő legyen, mert nem veszi körül száz másik.

Aki viszont azt akarja, hogy sokan lássák, az például szétbarmolhatja a Yahoo oldalát, és még az sem kizárt, hogy mindezt szinte ingyen teszi: kíváncsi vagyok, mekkora látogatásnövekedést tapasztalt az oldal a reklám kirakása óta, azt meg biztosra veszem, hogy a kasszánál levonta a végösszegből ezt a tényezőt az Apple.