Michael Schroder, a helsinki FIM piackutató cég vezetője nagyon borúlátóan látja a helyzetet: azt állítja, hogy ha a nyár végéig nem enyhül a mobilpiacot sújtó recesszió, és az emberek továbbra is ilyen kevés készüléket vásárolnak, lehet, hogy néhány gyártó kiszáll az üzletből. Nyilván azért, hogy olyan terméket gyártson, amit a válság ellenére is egyre többen vásárolnak.

Ilyenek például az okostelefonok. A mobiltelefonoknak egyelőre csak kis részét adják, tehetősebb vásárlók engedhetik csak meg maguknak, és minél messzebb léghajózik valaki a trutyi felett ugye, annál kevésbé zavarja a szag. Az okostelefonok a mobilüzlet betlehemi csillagai, a gyártók változatlan profitnövekedésre számítanak ebben a szegmesben. De sok helyen a gyártósorok már állnak, és kérdően néznek fel, hogy most akkor mi lesz, ki veszi meg ezt a sok szart.

A Nokia már harmadszor kiált fel, hogy a befektetőket véletlenül se érje váratlanul ez a borzasztó negyedéves kimutatás, újra és újra aláértékelik a korábbi számításaikat, a telefonok iránti átlagkereslet görbéje ezek szerint progresszíven csökken. Megkongatta a vészharangot az LG és a RIM is. Az Apple-nek azonban nincs félnivalója, hiszen egyetlen okostelefon-modellel áll a piacon, egyesek szerint a második, mások szerint a harmadik helyen. Nekik nincs mostohagyermekük, akit el kell tartani.

Ha Shrodernek igaza van, a többiek újragondolják az ipari kémkedés csatornáit, és egymás pénzügyi mérlegében turkálnak, lesik, hogy ki gyengül meg előbb, mert ha valaki kilép, annak a vevői jelenthetik a túlélést másoknak.

Véres harcok következnek, az égen gyűlnek a bárányfelhők, esni is fog, meg minden.