Nem egy embert beszéltem rá én is a Macre azzal az érvvel, hogy nem kell rá vírusirtó, merthogy valóban meg lehetett eddig lenni nélküle. Azonos felhasználói szokások mellett egy windowsos rendszert fél év alatt szénné lehetett fertőzni, Macintoshon nem fenyegetett ez a veszély, persze sok magyarázat volt arra, hogy miért.

Az egyszerű válaszok kedvelői szerint főleg mert maga a rendszer sokkal biztonságosabb, míg mások azt állították, hogy csak a piaci részesedésen múlik minden: dehogyis fog egy apró platformmal bajlódni a vírusíró, ha nekitámadhat a sokkal több júzert érintő Windowsnak. Mivel volt esély rá, hogy ez utóbbi magyarázat lesz a befutó, a Mac erősödéséről szóló hírekkel párhuzamosan elkezdtem keresni az olyan figyelmeztetéseket, amik a vírusok megjelenéséről szólnak. Úgy tűnik, most érkeztük el a válaszvonalhoz.

Az éveken át tartó, vírusmentességet sugalló marketing után ugyanis az Apple mostantól kifejezetten ajánlja, hogy valamilyen antivírus programot használjunk a Maceken. A másfél héttel ezelőtt publikált anyag ugyan nem megy odáig, hogy kijelentse, az óvintézkedés szükséges, de azt állítja, hogy biztos, ami biztos, több antivírus programot is használjunk, ha biztonságban akarjuk érezni magunkat.

Az Apple szerint egy ilyen biztonsági fal nagyobb védelmet nyújt majd, mint azt Windowson tenné, de mostantól kezdve már csak marketingről beszélünk, árnyalatokról, nem a színskála két végén elhelyezkedő fehérről és feketéről.

A cég jelenleg az Intego VirusBarrier X5-öt, a McAfee VirusScan for Macet és a Symantec Norton Anti-Virus 11-et ajánlja, vagy akár mind a hármat egyszerre.

A teljes sztorihoz hozzátartozik, hogy az Apple eddig sem állította, hogy a nagyvállalatok megúszhatják vírusellenőrzés nélkül, de amíg korábban folyton előbukkant a totális védelem a marketinganyagokban, addig manapság már inkább a másfél hete publikált cikkekhez hasonló üzenetekre lehet számítani.

                                                                                        

Amikor megérkezik az ősz, vele a hűvösebb, északi levegő, majd a tél, és az első fagyok, sokáig nem vagyok hajlandó felvenni a vastag kabátot, mert azzal beismerném a vereséget. Hogy elbúcsúztam a nyártól, hogy elfogadtam a hideget, kapituláltam előtte, térde borultam. Késleltetem a beismerést. Csak az első megfázás után váltok ruhát, amikor már minden további ellenállás értelmetlenné válik.

Szerintem így lesz ez a Mackel is. Addig nem rakok fel a gépre vírusirtót, amíg haza nem vágja a gépemet valami kósza kód.

Vive la Résistance!