Van az úgy, hogy a bloggerből csak úgy kiszakad a panaszáradat, amikor nem keresi az okokat, a megoldásokat, egyszerűen csak világgá akarja üvölteni, hogy a dolgok nem úgy történnek, ahogy a dolgoknak történniük kellene. Már azok a dolgok, amiket apáik birtokoltak, mert apáik csak előző este rakták oda este nyolc körül.

Például hogy lehet az, hogy az iPhone-om sokszor fogja magát, elindítja az iPod alkalmazást, ami után csak a reset segít kijönni a félkatatón állapotából?

Hogy lehet, hogy a sleepbe rakott iPhone-om letölti a leveleimet, de úgy, hogy közben elvileg nincs alkalma fellépni sem wifi-hálózatra, sem mobilinternetre. (oké, mondjuk ez inkább ficsör)

Hogy lehet, hogy a szomszéd titkosított wifihálózatára rendszeresen csatlakozik a mobil, miután közli, hogy az egy titkosított hálózat, és nem tudja a jelszót. (És hát honnan is tudhatná? Azt sem tudom, mi a szomszéd neve)

Olyan kérdések ezek, amikre talán hiába várok választ. És ha ez nem lenne elég panaszorkánnak, íme még egy kiáltás:

Miéééért nem lehet rendes böngészőt készíteni?

Két hete megírtam, hogy kipusztult a Firefoxom. Sosem voltam különösebben elégedett vele, sőt, volt egy korszaka, amikor naponta többször összeomlott, ilyenkor inkább gyűlöltem, és rakás szarnak neveztem, de éreztem, hogy még mindig a legjobb böngésző a meglehetősen gyászos mezőnyben.

Két hete aztán frissítettem, amitől úgy összeomlott, mint a Perzsa Birodalom Nagy Sándor hadjárataitól, és mivel sem időm, sem kedvem nem volt javítgatni, átmenetileg átköltöztem a Safariba.

Kár volt.

Elég hamar kiderült, hogy a Firefox még félig agyhalottan is versenyképes az Apple böngészőjével. Nem tudom, mi a tapasztalatotok, de én annyi strandlabdát, mint az utóbbi két hétben, még sosem láttam. A Safari rendszeresen kihal pár másodpercre, borzasztó sokat tölt, leterheli a rendszert, és amit végül megjelenít, az sem túl eu-konform: gyakran hiányoznak olyan elemek a megjelenítésben, amikkel még az Explorerben sincs gond, így például eltűnnek egész menüsávok bizonyos szerkesztőfelületeken, vagy nem jelennem meg navigációs gombok, ilyesmi.

Ez a pár sor viszont nemcsak a Safari, hanem az összes böngésző gyalázásáról szól. Használtam már többféle rendszert, többféle platformot, egy rakás számítógépet egy rakás feladatra, de nem találkoztam még olyan browserrel, ami hozta volna a kívánatosat. Pontosítok: az elvárhatót.

Instabilitás, inkompatibilitás, inkább dögölj meg-attitűd.

Türelmetlenül várom az első használható böngészőt, esküszöm, verset fogok írni a tiszteletére.