Már ha a Silicon Alley Insider nem téved és van egyáltalán bármi értelme árcsökkentésről beszélni egy olyan termék esetében, ami mellé havidíjat kell fizetni.

Mindenesetre az oldal azt állítja, hogy amennyiben az Apple nem elégszik meg harmadik helyezésével a mobiltelefonok piacán, és a negyedévente 52 millió készüléket értékesítő Samsungot is be akarja fogni, kénytelen lesz széthúzni a kínálatot egy olcsóbb, meg egy drágább modellre.

Az Alley szerint 99 és 299 dolláros készülékekre lehet számítani, várhatóan a mostani iPhone-ból lesz az alapverzió, az új csúcsmodell meg több színt, nagyobb háttértárat, néhány új funkciót kap. Az mindenesetre nehezen elképzelhető, hogy az Apple egy, a mostanihoz képest lebutított modellel álljon elő, várhatóan felfelé bővíti majd a palettát.

Mindenesetre százdolláros árcsökkentésről beszélni egy olyan termék esetében, amelyiknek a kapcsolt szolgáltatásokkal együtt tízezer körül alakul a havidíja, nem vall túl nagy bátorságra. A németeknél már most is van iPhone egy euró körüli áron, nálunk is elhozhatjuk 990 forintért a boltból a mobilt, a havidíjjal majd úgyis kompenzálunk. Ez a pletyka tehát teljesen életszerű, viszont tökéletesen érdektelen.

Annál nagyobb kérdés, hogy mégis mit lehetne belerakni egy új csúcsmodellbe? Persze csiszolni lehetne még mit az iPhone-on, épp készítek egy összeállítást a mobil legnagyobb hibáiról, de ezektől függetlenül is fényévekkel a konkurencia előtt jár használhatóságban a modell.

És most elő lehet jönni olyan ellenrévekkel, hogy a wireless szinkronizáció nem megoldott (de az), hogy nincs benne mms, de hiányosságoktól függetlenül az iPhone annyival jobb bármelyik telefonnál, amelyikkel eddig dolgom volt (és jó pár felsőkategóriás mobil fordult már meg a kezemben), hogy nehéz elképzelni, merre halad tovább az Apple.

Az érintésérzékeny kijelzőnek ugyanis jelenleg a piacon nincs párja, gyárt a Nokia és a Samsung is olyat, ami iPhone akar lenni, de ezek röhejes próbálkozások, sír, aki az Apple mobilja után próbálja őket. Az előlapon tehát nincs nagyon mit változtatni, az meg keveseket mozgat majd meg, ha a hátlap több színben is kapható lesz.

Funkcióit tekintve is elég jól áll a mobil, és bár a 3G-t, wifit, GPS-t a többiek már évekkel ezelőtt kínálták, az emberek viszont annyira utálták ezeket a készülékeket, hogy csak elvétve használták a hárombetűs kifejezéseket. Most viszont azt látom, hogy mindenki levelezik, böngészik mellettem metrón, a parkokban, az APEH-nél sorban állva a mobiljával, méghozzá az iPhone-nal, ami elég nagy szó, tekintettel arra, hogy talán még mindig 20 ezres darabszám alatt tart a hazai piac. Az emberek elkezdték mindenre használni a telefont.

Van persze a társadalomban egy marginális kisebbség, amelyiknek csak a praktikum számít, és amelyik sosem érti majd meg az iPhone sikerét, pedig pofonegyszerű a válasz: ez a mobil nem elméletileg, papíron nyomja le konkurenseit, hanem az utcákon, a melletted ülő kezében.

Mondom, lehet ezen csiszolni, van még mit javítani, de megjelenésében, irányításában, funkcióiban nincs nagy mozgástere az Apple-nek, mert ezekben a kategóriákban többnyire jól áll, sőt, néha egyenesen a csúcson van. Talán csak Jobs és Ive tudják, merre tovább, ők viszont meg szokták tartani maguknak az információt.