Megnéztem a tegnapi Keynote-ról készült videót, és gondoltam, rittyentek egy részletesebb leírást, mi is hangzott el, így talán jobban összeáll a kép.

Steve Jobs pontosan érkezett, mosolyogva, a megjelenéséhez képest fitten pattant elő, és üdvözölte a hallgatóságot. "Mielőtt elkezdjük, szeretnék megemlíteni valamit" - mondta, és a kijelzőn megjelent egy felirat: "A halálomról szóló beszámolók erősen túlzók". Nevetés és ováció volt a jutalma a morbid humornak.

A rendezvény a 8-as iTunes bemutatásával folytatódott. Az újdonságok:

  1. Az NBC visszatér a boltba, eltölthető a Heroes és a Monk
  2. HD-sorozatok az AppleTV-re és a számítógépre 3 dollárért
  3. Új fejléc a Grid View ablaka fölé, ahol album, előadó, stílus vagy zeneszerző alapján keresgélhetünk a zenéink között.

Ezeknél persze sokkal izgalmasabb, hogy bemutatkozott a Genius is. Az Apple adatbázisa és algoritmusa információkat gyűjt az iTunes-felhasználók zenehallgatási szokásairól (nyugi, mondta a vezér, az adatokkal semmilyen más információ nem megy át a központba, úgyhogy nem töri ránk az ajtót az Artisjus), így egy folyamatosan fejlődő adatbázist kapunk. Ez segít kitalálni, hogy milyen zenéket szeretnénk hallgatni (ahhoz képest, amit éppen elindítottunk), vagy mit szeretnénk esetleg megvásárolni a Store-ból. Holnap egy tesztet is olvashattok az Appleblogon a Geniusról.

De változott a hardver is. Nézzük pontokba szedve

iPod classic:

  1. 80 gigabájt helyett 120 gigabájtos merevlemez
  2. Alacsonyabb ár, mostantól 250 dollár

iPod nano:

  1. Hajlított alumínium dizájn
  2. Hajlított üveg
  3. Az eddigi legvékonyabb iPod-külső
  4. Felturbózott user interface
  5. Beépített vízszintérzékelő
  6. Gesztusokkal irányítható
  7. Genius playlistek készítése
  8. Az akku 24 óra zene-, és 4 óra videólejátszást bír.
  9. Környezetbarát

Az új iPod nano nyolc különböző színben lesz kapható, a 8 gigabájtos 149, a 16 gigabájtos 199 dollárba kerül. Legkésőbb jövő héten megkezdődik a szállítás mindenhová. Steve bemutatta a termékhez kialakított fülhallgatókat, majd megmutatta az új iPod nano-reklámot.



Ezt követte a frissített iPod Touch adottságainak felsorolása:

  1. A kijelző maradt a régi, de a lejátszó vékonyabb lett,
  2. Beépített hangerőszabályzó
  3. Beépített hangszóró
  4. Genius
  5. Kompatibilis a Nike+ rendszerrel.

Az iPod Touch ára is változott: 299 dollárért már 16 gigabájtost kapunk, a 8 gigabájtos 229 dollár, a 32 gigás pedig 399 dollár lesz. Már megkezdték a termék forgalmazását.

Kiderült, hogy jól megy az AppStore szekere is: az indítást követő 60 nap alatt százmillió letöltést számoltak össze. Az új demókat Phil Shiller mutatta be, az Apple termékmarketing-igazgatója a Spóra után a Real Soccer 2009-cal menőzött. A fociprogram frappáns válasz azoknak, akik a Touch meg az iPhone ellen azzal érveltek, hogy nincs gomb, nem lehet velük játszani: a program a képernyőre helyez ki egy komplett konzolirányító billentyűsort, és működik - fizikai kacsolók nélkül. A legélvezetesebb azonban a Need For Speed lesz, aminek a grafikája meglepően jó.

Az iPhone 2.1 szoftverfrissítésről nem esett túl sok szó, Steve elismerte a hibákat, és azt állította, a frissítés megoldást hoz ezekre. Ami kiderült:

  1. Kevesebb híváseldobás
  2. Hosszabb akku-élettartam
  3. Sokkal gyorsabb backup

Valóban elmaradt a szokásos "one more thing", az összes bemutatott termékről már pletykákból is hallottuk korábban, és úgy összességében sem volt túl sok mondanivalója az Apple vezérének. Az egész rendezvény nem volt hosszabb egy óránál, így mindenki csalódottan vette tudomásul, hogy a Let's Rock bizony semmiféle MacBook-iMac frissítésről nem szólt (ahogy azt egyébként előre sejteni lehetett). De ne legyünk türelmetlenek. Szerintem hamarosan új meghívókat küld szét az Apple.