A Piper Jaffray piackutatói a hétvégén az új iPhone-ra várakozók soraiban vegyültek el, és kérdezgették az embereket. Egy éve is nagyjából ugyanezzel a kérdőívvel zaklatták az első Apple telefonra várakozókat, az eredményt pedig most megosztják velünk. Ne feledjük, a kérdőív nem az iPhone3G tulajdonosokat vizsgálja, hanem azokat, akik sorban állnak érte az első napokban.


Keressük tehát a jelentős eltéséreket. Míg tavaly a vásárlók zöme a nagyobb tárhellyel rendelkező telefonra várt (ez volt akkor a 8 gigabájtos), idén már sokkal kevesebben akarnak a drágábbik modellből. Lehet, hogy a nyolc giga már egyfajta lélektani határ, vagy az is lehet, hogy idén a nagyobbik modell arányaiban sokkal drágább. De itt egy másik érdekesség: míg legutóbb a megkérdezettek háromnegyede volt Mac-tulajdonos, idén már kevesebb, mint a harmadukra vár otthon almalogós számítógép: a pécés tábor feljött negyven százalékra. De azt is megtudtuk, hogy idén is leginkább a Motorola-tulajdonosok váltanak Apple-re, hogy kevesebben vásárolnak zenehallgatásra iPodot a telefonjuk mellé, és hogy az új vásárlókat nem érdekli az alacsony ár: az új képességekért állnak sorba.


Egy másik táblázatot is találunk: a piackutató cég elemzője, Gene Munster leadta tippjét, melyik országban mennyi iPhone-t adhattak el. Miután befürdött a hétvégi 425.000 eladott telefonról szóló becslésével - ami valójában ugye kétszer annyi, sőt - az arányokat tekintve a következőket állítja: a telefonok kétharmadát az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság lakó szippantották fel, a harmadik helyen az olaszok állnak kevesebb, mint százezer eladott készülékkel. Az elemző szerint egyedül a telefon gyártása szabhat korlátot a magas eladási mutatóknak, de továbbra is úgy gondolja, a 45 millió eladott készülék meglesz 2009-re.