Ismét egy érdekes szabványt találhatunk a US Patent & Trademark Office honlapján, az Apple által levédett dokumentum leginkább az online vásárlás hangulati elemeiről szól. A 2006-ban benyújtott szabadalom egy online üzletet mutat be, ahol különféle mentális ízfokozók gondoskodnak a kellemesebb vásárlási élményről. "Az online vásárlás hátránya, hogy a vevő elszigeteltnek érzi magát" - írja a szabadalom. Az elképzelés szerint a boltban számos interakcióra nyílik lehetőség, a vevő kérhet tanácsot az eladótól, vagy más vevőktől, a felhasználók érdeklődési köre, valamint tapasztalati szintje ábrázolva lenne karakterük mellett. Ezenkívül a bolt kinézete az évszaknak és napszaknak megfelelően változna.



Az ötlet egyes elemeiben hasonlít az Apple 1994-ben megálmodott eWorld-jére, ahol eEmberek mindenféle közösségi élményben osztozhatnak, az a projekt azonban kudarcba fulladt. A Second Life által kínált több milliós felhasználói tábor azonban közelebb viheti az Apple-t ahhoz, hogy virtuális mikroközösséget hozzon létre, amelyik - nem utolsó sorban - pénzt is költ a játék során.