A Piper Jaffray elemzője húsz Apple-kereskedés megkérdezése után arra a következtetésre jutott, hogy a MacBook Air kevésbé népszerű, mint megjelenése idején, 2006 májusában a MacBook volt. Nem is ez a jó szó, mert a laptop mindenkinek tetszik, de kevesen akarnak venni belőle, és továbbra is kisebbik gép a legnépszerűbb Mac.



Nem is csoda, az Air hetven százalékkal többe kerül, ráadásul a piaca is sokkal kisebb, mint az alapgépnek: a MacBook szinte mindenre jó, az Air viszont csak azoknak lehet megfelelő választás, akik képesek kompromisszumokat kötni a mobilitás kedvéért. A kereskedők ötven százaléka osztja ezt a nézetet, szerintük a laptop túlságosan magas ára sok vásárlót elriaszthat.

Mindez talán igaz is, de egy dolgot azért vegyünk figyelembe: az Air 1800 dollárba kerül, ami átszámítva 324 ezer forintot jelent. Magyarországion ennyiért csak a középső MacBookot lehet megvenni, miközben arányaiban 2,4-szer annyi jövedelem áll az amerikaiak rendelkezésére, mint nekünk. Tovább bűvészkedve a számokkal ez azt jelenti, mintha 135 ezer forintot kéne fizetnünk az Airért, és közben amiatt sírnánk, hogy drága.

Bizonyos dolgokat soha nem fogok megérteni.