A legtöbben nem tudják, hogyan reagáljanak az új laptopra, én megmondom őszintén, örülök neki. Mikor láttunk utoljára újszerű gépet az Apple-től? Nem, ne mondjátok, hogy szürke-fekete lett az iMac, vagy hogy új grafikus gyorsítót kapott a MacBook. Új koncepcióra, új formára, ötletre, megvalósításra gondolok. Az Airnek már nagyon itt volt az ideje, még ha a végeredmény nem is a legpraktikusabb újítás a kerék meg a hónaljdezodor óta. Mert ugye milyen ez a gép? Lapos. Mikor fontos, hogy lapos legyen a laptop?

Amikor hátunkon egy számítógéppel át kell másznunk egy szűk barlangon…?

Egy hordozható cucc legyen könnyű, legyen kicsi, az, hogy mennyire lapos, pont nem érdekel, lássuk be, ez csak marketingfogás, de annak elsőrangú:

ha már nem tudjuk a világ legapróbb, vagy legkönnyebb gépét összerakni, megcsináljuk a legvékonyabbat, mennyire jól fog már kinézni, amikor a Macworldön kihúzom egy borítékból!


- mondta az almapápa, majd elégedetten hátradőlt.

Ugyanakkor értelmetlennek tartom azokat a felvetéseket, hogy az Airnek gyenge a procija, kicsi a kijelzője, vagy hogy óriási probléma lenne a dvd-író hiánya. Először is, a processzor kimondottan erős, 1,6 gigahertzes Core 2 Duo ebben a kategóriában bőven elég, ráadásul mire kell a teljesítmény? Aki Airrel áll neki renderelni, az hülye.

A kijelző nem kicsi, inkább nagy, én jobban örültem volna egy 12 vagy 10 colos modellnek, mikor értjük már meg, hogy egy hordozható gépnél nem az a lényeg, hogy mindent tudjon, amit egy asztali, hanem hogy könnyű legyen elvinni A pontból B-be? Ha valakinek mégis az kell, hogy a gép kinyalja a seggét, ott a MacBook Pro 17-es monitorral, meg lehet venni.



És végül a dvd-író. Ott van a MacBookomban, amit 13 hónapja használok, de dévédét talán ha tízszer írtam vele. Ez azt jelentené –feltéve, hogy eddig kétszázszor vittem magammal a gépet - , hogy 190-szer teljesen feleslegesen cipeltem a dvd-írót, de ez sem igaz, mert menet közben még sosem írtam lemezt, mindig csak otthon, tehát kétszázszor vittem értelmetlenül magammal, a hátamat túlterheltem, az izületeim kilazultak, a testem hanyatlásnak indult, végem van, és mindez a feleslegesen cipelt SuperDrive miatt.

Amerikában már árulják az Airt, elvileg napok kérdése, és én is megtapogatok egyet. És akkor megmondom róla a tutit.