almalé és kungfu Rólunk

Gigászok a ringben: iPhone 16 Pro Max vs Galaxy S24 Ultra

Az Apple iPhone 16 Pro Max és a Samsung Galaxy S24 Ultra közötti verseny minden évben izgalmas párbajt hoz, hiszen mindkét készülék a gyártók legjobbjait képviseli. Az Apple új Pro Max modellje idén is erős ellenfélnek bizonyul, de vajon melyik készülék emelkedik ki a mezőnyből?

Dizájn és méretek

apple-iphone-16-pro-max-titanium-vs-samsung-galaxy-s24-ultra_1.jpg

Mindkét készülék nagy méretű és nehéz, ahogy a “Max” és “Ultra” elnevezések is sugallják. Az iPhone 16 Pro Max az előző generációhoz képest kissé magasabb és szélesebb lett, és néhány grammal nehezebb is. A Galaxy S24 Ultra méretben közelebb áll az elődjéhez, de még így is nagyobb és nehezebb, mint az iPhone.

h2a4909_jpg_1.webp

Az iPhone idén új kamera funkciós gombbal bővült, amely testre szabható, és többek között gyors hozzáférést biztosít a kamerához. A Galaxy viszont a beépített S Pen stylusával tűnik ki, amely számos kreatív és produktivitást támogató funkciót kínál. Ez utóbbi talán hasznosabb a mindennapokban.

pxl_20241014_054020689.jpg

Mindkét telefon titán keretet kapott, amely egyaránt elegáns és strapabíró. Az iPhone a Ceramic Shield védelemmel érkezik, míg a Galaxy a Gorilla Armor üveget használja, amely alacsony tükröződésével nyújt előnyt.

Kijelző

Az iPhone 16 Pro Max kijelzője 6,9 colos, ami enyhén nagyobb, mint a Galaxy 6,8 colos panelje. Mindkét kijelző éles képet biztosít, támogatják az adaptív magas képfrissítési rátát és a HDR-t.

A Galaxy felbontása valamivel magasabb (1440 x 3120 pixel, 505 ppi), mint az iPhone-é (1320 x 2868 pixel, 460 ppi). A fényerő tesztben azonban az iPhone bizonyult jobbnak, elérve az 1 796 nitet, míg a Galaxy maximuma 1 447 nit volt. A Galaxy alacsonyabb tükröződése viszont bizonyos helyzetekben előnyösebbé teheti.

Akkumulátor és töltés

Az iPhone akkumulátorkapacitása 4 685 mAh, míg a Galaxyé 5 000 mAh. Bár a Galaxy nagyobb akkumulátort kapott, az iPhone hosszabb üzemidőt nyújtott a tesztek során, különösen webböngészés és videólejátszás esetén. A Galaxy előnye a gyorsabb töltés, bár egyik telefonhoz sem jár töltő a dobozban. Az iPhone maximum 25W-os, míg a Galaxy 45W-os vezetékes töltést támogat. Mindkét eszköz képes vezeték nélküli töltésre is.

pxl_20241014_053217541-2.jpg

Teljesítmény

Az iPhone 16 Pro Max az Apple legújabb A18 Pro chipkészletét használja, míg a Galaxy S24 Ultra a Snapdragon 8 Gen 3-mal. Ez azt jelenti, hogy az iPhone jelenleg a legmodernebb technológiát kínálja, míg a Galaxy chipje már cserére szorul, és a következő hetekben-hónapokban még erősebb Android készülékek jelennek majd meg. Ugyanakkor a Snapdragon Elite chippel felszerelt Galaxy modellek megjelenésére még 2-3 hónapot várni kell, így jelenleg a Galaxy S24 Ultra a Samsung legjobb ajánlata.

h2a4916_jpg_1.webp

Az iPhone 16 Pro Max 8 GB RAM-mal érkezik, míg a Galaxy S24 Ultra 12 GB-tal, de mivel az operációs rendszerek eltérően kezelik a memóriát, ezek a számok nem sokat mondanak közvetlen összehasonlításban. A tárhely viszont egyértelműbb: mindkét telefon 256 GB-ról indul, és akár 1 TB-os változatban is elérhető.

Teljesítményben az iPhone jelentős előnyt mutat a nyers CPU-teljesítményt vizsgáló benchmarkokban, míg a Galaxy GPU-teszteknél nyer, különösen a ray tracing tesztek során. Összességében mindkét telefon rendkívül erős és jövőálló.

A jövőbiztosság másik aspektusa a hosszú távú szoftveres támogatás. A Samsung 7 nagyobb operációs rendszer-frissítést és 7 év biztonsági frissítést ígér. Az Apple hivatalos álláspontja kevésbé egyértelmű, de az 5 év támogatás általános normának tekinthető. Mindkét esetben hosszú ideig számíthatunk frissítésekre, így bármelyik készülék jó választás lehet hosszú távra

Kamerák és képminőség

Az iPhone és a Galaxy rivalizálásának egyik kulcsfontosságú területe a kamerateljesítmény, és mindkét telefon az egyik legjobb választás a fotózásra és videózásra. Hardverük nem annyira összehasonlítható, mint más modellek esetében, de néhány hasonlóság azért felfedezhető.

iphone-16-pro-12_jpg_1.webp

A Galaxy minden szempontból jobban felszerelt a nagyobb zoomtartományban. Bár mindkét telefon 5x optikai zoomot kínál, az S24 Ultra szenzora nagyobb és nagyobb felbontású, ráadásul az 5x zoomkamerája még közeli képek készítésére is alkalmas, amire az iPhone-é nem. Emellett a Galaxy második zoomkamerája hatékonyan hidalja át a fő kamera és a teleobjektív közötti tartományt.

A fő kamerákat tekintve a Galaxy 200 MP-es szenzora valamivel kisebb, mint az iPhone 50 MP-es egysége, de ez a különbség elhanyagolható. Az ultraszéles kamerák esetében elméletileg az iPhone szenzora kissé jobb lehet, de mindkettő azonos méretű, és mindkettő autofókusszal rendelkezik.

Mindkét telefon kínál “speciális” kamerafunkciókat. Az iPhone 16 Pro Max új gombot kapott, amely lehetővé teszi a kameraalkalmazás indítását és a beállítások módosítását, míg a Galaxy S Penje szintén kínál extrákat. Az iPhone Kamera Vezérlő gombja praktikus beállításokat kínál, de kérdés, hogy az S Pen távoli exponálógombként való használata nem hasznosabb-e a mindennapi felhasználás során.

A Galaxy S24 Ultra kamerarendszere sokoldalúbb, különösen a teleobjektív terén. Mindkét telefon 5x optikai zoomot kínál, de a Galaxy nagyobb és nagyobb felbontású szenzorral dolgozik, ráadásul egy második zoomkamerát is kínál, amely hatékonyan tölti ki a fő- és teleobjektív közötti rést. 

Az iPhone főkamerája 50 MP-es, míg a Galaxy 200 MP-es szenzort használ, bár a mindennapi használat során ez a különbség kevésbé szembetűnő. Az ultraszéles kamerák között az iPhone elméletben jobbnak tűnik, de mindkét eszköz autofókusszal szerelt modult használ.

scr-20241125-dwd.png

(iPhone 16 Pro Max)

Sötétben a Galaxy valamivel zajosabb fotókat készít, de ez nem zavaró, mivel az extra szemcsézettséget bőséges részletességgel ellensúlyozza. Az iPhone sajátos Night mód megközelítése azt jelenti, hogy akár 24 MP-es képeket is kaphatunk gyenge fényviszonyok között (a Night mód aktiválásakor azonban szigorúan 12 MP-re korlátozódik a felbontás). Ennek ellenére a Galaxy fotói általában jobb részletességet mutatnak, függetlenül a névleges felbontástól.

20240125_161646-2048x1153_jpg.webp

(Galaxy S24 Ultra)

Az iPhone új gombja egyszerűbbé teszi a kamera alkalmazás használatát, míg a Galaxy S Pen-je távoli exponálóként is funkcionál, amely sokoldalúbb lehetőség.

1000003796-2048x1153_jpg_1.webp

(Galaxy S24 Ultra)

A fotók feldolgozása terén a Galaxy képei általában világosabbak és színesebbek, míg az iPhone képei visszafogottabbak és természetesebbnek hatnak. A Galaxy képei tisztábbak és élesebbek, de az iPhone szándékosan több részletet és zajt hagy meg, hogy valósághűbb hatást keltsen.

scr-20241125-dwq_1.png

(iPhone 16 Pro Max)

Összegzés

Mindkét készülék kiemelkedő teljesítményt nyújt, és hosszú távon is jó választás lehet. Az iPhone jobb üzemidőt kínál, míg a Galaxy gyorsabban tölt. A Galaxy előnye az S Pen és a sokoldalúbb kamerarendszer, míg az iPhone erősebb processzort és egyedi iOS élményt nyújt.

Az iPhone és a Galaxy összehasonlítása egyike azoknak az elméleti gyakorlatoknak, amelyeknél többnyire az ökoszisztéma lesz a döntő tényező, mintsem az olyan teljesítménybeli különbségek, amelyek nem specifikusak az operációs rendszerhez. Ha már az Apple ökoszisztémájának része vagy, az iPhone 16 Pro Max a nyilvánvaló választás. Ha viszont elkötelezett Android-felhasználó vagy, a Galaxy S24 Ultra tűnik logikus döntésnek.

Ha alaposan átnézed az adatokat és a tesztképeket, találhatsz néhány területet, ahol az egyik készülék objektíven jobb, mint a másik. Például a Galaxy S24 Ultra nem vall szégyent az akkumulátor élettartam terén, de az iPhone a tesztjeinkben hosszabb üzemidőt mutatott. A Samsung viszont gyorsabb töltést kínál – miért ne lehetne mindkettő egy telefonban?

Az S24 Ultra két fontos területen is felülmúlja az iPhone-t. Az egyik az S Pen, amely nemcsak a termelékenységben, hanem az általános használhatóságban is új lehetőségeket nyit meg. A másik kulcsfontosságú előnye a teleobjektíves kamera, amely távoli témák esetén több zoomszinten is jobban teljesít, és akár közeli felvételekre is alkalmas. Ha tehát nem vagy elkötelezve az iOS mellett, érdemes lehet megfontolni az S24 Ultra beszerzését a sokoldalúbb kamerarendszere és a beépített stylus miatt.

 



Menetpróbán a BYD Seal U DM-i: elvisz bárhova?

A kínai BYD az első hazai piacon töltött 12 hónapja alatt egyértelműen bizonyította jelenlétét, hiszen már 6 modell közül választhatnak a vásárlók, köztük a legújabb Tang, a korábban tesztelt Atto 3, valamint a márka első hibrid autója, a Seal U DM-i.

Egyre több BYD szaladgál a hazai utakon is, ami biztos jele annak, hogy a BYD jó, és ezt az is alátámasztja, hogy a BYD hosszútávú garanciát is ad autóira: az összes új BYD-re 6 év vagy 150 000 km garancia vonatkozik, míg az energiatároló akkumulátorra 8 év vagy 200 000 km garancia érvényes.

img_20240912_053143_edit_7208989433343_1.jpg

A Seal U DM-i a márka első PHEV modellje, ami bizonyíték arra, hogy a belsőégésű motoroknak még nem áldoztak le, hiszen még egy olyan gyártó is, amely eddig agresszívan építette profilját az elektromos járműveire, úgy látja, hogy igenis van igény a hagyományos autókra is. Természetesen a teljesen elektromos opció is megmarad, hiszen a BYD a Seal U-t is értékesíti itthon is.

A Seal U egy D-szegmensbeli SUV, amely kétféle formában kerül forgalomba, Boost néven 218 lóerős elsőkerék-hajtású hajtáslánccal és Design néven összkerékhajtással és 324 lóerővel. Mindkettő 1,5 literes benzinmotort kombinál elektromos motorokkal, a Boostnál egy, a Designnál két villanymotorral.  A BYD sokat tett azért, hogy járműveinek minden alkatrészét házon belül építse meg, így mentesül a beszállítói lánc esetleges problémáitól, és ez a motorokra is vonatkozik.

img_20240912_053157_edit_7339378774439_1.jpg

A házi gyártású motorokat, mint mondták, kifejezetten a hibrid hajtáslánchoz fejlesztették ki, és a fő különbség közöttük a Design erősebb egységébe szerelt turbófeltöltő. A DM-i nem egy tipikus PHEV. A koncepció az, hogy amikor csak lehet, elektromos meghajtással közlekedjen az autó, és a motor csak azért van jelen, hogy segítsen energiát termelni az akkumulátor számára, inkább egy hatótávnövelőhöz hasonlóan. Az intelligens hibrid rendszer az elektromos energia előnyben részesítését szolgálja azáltal, hogy három üzemmód között válthat.

A BYD DM-i hajtáslánca kiemelkedően takarékos, csendes és kifinomult működést nyújt, miközben jelentős teljesítményt biztosít. A Boost modellek kombinált vegyesüzemi fogyasztása a WLTP szabvány szerint mindössze 0,9 l/100 km, míg a Design változaté 1,2 l/100 km. Az elektromos fogyasztás kombinált értéke a Boost esetében 21 kWh/100 km, a Designnál pedig 23,5 kWh/100 km. Városi használat során ez az érték még kedvezőbb: a Boost modell 14,5 kWh/100 km, míg a Design változat 16,1 kWh/100 km fogyasztással üzemel.

img_20240911_155754_1.jpg

A Design változat tisztán elektromos hatótávolsága a WLTP ciklus szerint 70 km, teljes hatótávolsága azonban elérheti a 870 km-t. Az elsőkerék-meghajtású Boost modell akkumulátorról akár 80 km-t is megtehet, míg a benzinmotorral kiegészítve az egy töltéssel és tankolással megtehető távolság akár 1,080 km is lehet (WLTP szerint).

A BYD később egy középkategóriás modellt is tervez piacra dobni - a Comfort névre keresztelt modell lényegében a Boost lesz, amelynek „Blade” akkumulátorát 26,6 kWh-sra fejlesztették, ez az ígéretek szerint 100 km feletti tisztán elektromos hatótávolságot tud majd.

Minden változat 11 kW-os fedélzeti töltőt tartalmaz, de DC gyorstöltőkkel is használható, ami szokatlanabb egy plug-in hibrid esetében. A standard 18 kW-os egyenáramú opcióval az akkumulátor 30-ról 80%-ra tölthető 35 perc alatt. Bár az Atto 3 esetében elhangzott, hogy otthoni körülmények között, hagyományos konnektorról 40-50 óra lenne az autó teljes feltöltése, nekem most a Seal-t sikerült mindössze 7-8 óra alatt kvázi nulláról 100%-ra töltenem. Ez már egy olyan érték, ami abszolút agglomeráció kompatibilissá teszi az autót akkor is, ha nem rendelkezünk wallbox-szal. Persze tegyük hozzá, ehhez a 8kw-os napelem rendszerem és 3x25 amper is hozzájárult.

img_20240912_053259_1.jpg

A belső teret a forgatható 15,6 colos érintőképernyős infotainment egység uralja, a vezető pedig saját 12,3 colos LCD műszerfalat kap. A hangasszisztens lehetővé teszi a kihangosított beállításokat, és a technika naprakészen tartása érdekében alapfelszereltségként járnak az OTA frissítések.  Mindkét modell szinte azonos és széleskörű felszereltségi szinttel büszkélkedhet, az egyetlen különbség, hogy a Design az összkerékhajtásnak köszönhetően hat vezetési móddal rendelkezik, az eco, normál, sport és hó mellett akár terepre is vihetnénk az autót.

Elektromos ülések, panoráma napfénytető, vezeték nélküli telefontöltés és még sok más felszereltséggel rendelkezik az autó, bármelyik változatot is választjuk. Ez a felszereltségi egyenrangúság különösen figyelemre méltó a biztonsági specifikációban, ahol az ADAS vezetéstámogató funkciók hosszú listája hat radar és négy kamera köré épül, amelyeket minden autóra felszerelnek. Az Euro NCAP tesztelte a Seal U-t, és szedán testvéréhez hasonlóan ötcsillagos minősítést kapott.

A Seal U határozottan SUV, de első ránézésre a szedán testvérével való kapcsolata elég nyilvánvaló, különösen a motorháztető és az orr-rész kialakítása gyakorlatilag a szedánét másolja, és a szokásos receptet a kerékjárati ívek műanyag keretekkel izmosodtak, hogy hangsúlyozzák a SUV státuszt.

 A belső tér azonban sokkal egyedibb, például a középkonzol szélesebb, pohártartókat is magában foglaló kialakításával, de a hatalmas, forgó infotainment-képernyő és a vezetői kijelző közös mindkét autóban. Mind az utasok, mind a csomagok számára bőséges a hely: a csomagtartó 425-ről 1440 literre bővül a hátsó ülések lehajtásával. A belső tér is jól megépített - a műanyagok jó minőségűnek tűnnek, és a BYD sokat emleget a „vegán bőr” kárpitozásból. 

A BYD SEAL U DM-i technológiai felszereltségével is új mércét állít a kategóriájában. Ezt kiválóan szemlélteti a márka innovatív okostelefonos alkalmazása, a BYD app, amely távoli hozzáférést biztosít a jármű konnektivitási és infotainment szolgáltatásaihoz. Az autó fedélzeti rendszere, az Intelligent Cockpit System, egy 15,6 colos, forgatható érintőképernyőn keresztül vezérelhető, míg a legfontosabb menetadatok egy 12,3 colos LCD kijelzőn jelennek meg a vezető előtt.

Az Intelligent Cockpit System számos modern funkcióval teszi kényelmessé és személyre szabhatóvá az utazást:

  • 4G kapcsolat,
  • integrált Spotify,
  • HERE navigáció,
  • Android Auto és Apple CarPlay támogatás,
  • valamint a “Hi BYD” hangvezérléssel aktiválható fedélzeti asszisztens mind a rendszer részét képezik.

A szoftver mindig naprakész, köszönhetően az OTA (Over-the-Air) frissítési lehetőségnek.

Távoli vezérlés és extra funkciók

A BYD SEAL U DM-i a konnektivitás terén is kiemelkedő, hiszen a BYD app segítségével számos funkció távolról is elérhető. Az alkalmazáson keresztül:

  • nyithatók és zárhatók az ajtók és ablakok,
  • aktiválható a klímaberendezés, a fűtés, az ülésszellőztetés és az ülésfűtés,
  • működtethető a vészvillogó és a duda,
  • továbbá ellenőrizhető a hatótáv és a töltési idő hátralévő része,
  • az NFC technológia pedig lehetővé teszi, hogy az autót okostelefonnal nyissuk ki vagy indítsuk el.

A vezetési élményt tekintve a Seal U hihetetlenül kifinomult, olyannyira, hogy az ember észre sem veszi, mikor vált üzemmódok között, vagy mikor végez munkát a motor. Ez pedig szinte hangtalan utastérben nyilvánul meg - ebben az autóban kényelmesen lehet utazni.

 img_20240912_053217.jpg

Ez egy olyan plug-in hibrid, amely szinte végig egy EV érzését hozza magával. Jobb úttartás azonban nem ártana - a felfüggesztés meglehetősen puha, és kanyarodáskor nem kapunk túl sok visszajelzést a meglehetősen könnyű kormányzásból, és kissé hajószerűen imbolyog az autó rosszabb utakon is. Az összkerékhajtású konstrukció egy kicsit nagyobb magabiztosságot ad, a meglehetősen gyors gyorsulással együtt, de több feszesség a vezetésben üdvözlendő lenne.

Összességében azonban a Seal U DM-i egy remek autó. A bőséges felszereltség, a lenyűgöző biztonsági felszereltség és a rengeteg hely kombinációja a legjobb hibrid hajtáslánccal, amit az értékelő valaha is tapasztalt, és mindez kedvező áron, a SUV piac fontos új versenyzőjévé teszi.

Bár az ígért 1080 km-es hatótávot most nem sikerült tesztelnünk - reményeink szerint a későbbiekben ezt még pótolhatjuk - de a 3 napos tapasztalatok alapján ez az ígért érték normális vezetés mellett közel lehet a valósághoz.

A tesztelési lehetőséget köszönjük a Wallis Motor Duna-nak, a BYD hivatalos hazai forgalmazójának.  




süti beállítások módosítása