Csütörtökön jelentette be a Nike, hogy a szeptemberben bemutatott Nike+ után újabb Apple Watch modelt dobnak piacra. Április 27-én, azaz most csütörtökön érkezik ugyanis a NikeLab.
Az új órát minden tekintetben a semlegesség ihlette és az alapját ugyanaz a második generációs Apple Watch adja, mint rikító zöld-fekete tesójáét. Funkciók tekintetében sem várható változás, azaz ugyanúgy hozzáférhetünk majd a Nike+ Run Club alkalmazáshoz, mellyel nem csak rendszeres futásainkról kaphatunk részletes statisztikát, de lehet úgymond saját coach-unk is és részesei lehetünk egy globális futó közösségnek, így nem csak mások motiválhatnak minket, de ugyanezt mi is megtehetjük másokkal.
Az Apple Watch NikeLab csontfehér-fekete színnel kerül forgalomba, de természetesen elérhetők lesznek exkluzív "NikeLab" színes szíjak is hozzá. A 38, illetve 42 mm-es verziók egyaránt megkapják az egyedi hangvezérelt parancsokat, melyekkel Sirit hívhatják segítségül futás közben, illetve a beépített GPS, valamint az 50 méterig vízálló kialakítás is a csomag részét képezi.
Az óra ára várhatóan megegyezik majd az Apple Watch Nike+ változatéval, azaz a 38 mm-es verzióért 369, míg a 42 mm-es modellért 399 dollárt kell majd letennünk az asztalra. Némileg nehezített pálya, hogy a kiadás nem csak mennyiségét, de elérhetőségét tekintve is limitált lesz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kizárólag a nike.com-on keresztül rendelhető meg, ha pedig személyesen szeretnénk megvásárolni, akkor a NikeLab üzleteken kívül az Isetan Shinjuku áruházban lévő Apple Watch Store-ban tehetjük meg ezt a közeli Tokióban.
Nem telik el hét anélkül, hogy ne szivárogna ki valami új infó a készülőben lévő iPhone-okról vagy legalábbis ne látna napvilágot egy-két pletyka, amin csámcsogni lehet. Tekintettel arra, hogy az emberek nagy részét kevésbé érdekli a telefon tudása, annál inkább a kinézete, a héten kiszivárgott képek különösen érdekesek.
Már egy csomószor megírtuk, hogy az iPhone 8 (vagy művésznevén iPhone Edition) a szélein némileg hajlított, ún. 2.5D-s OLED kijelzőt kap majd, amely a dizájnra is hatással van. Új infó viszont, hogy maga a panel állítólag továbbra is sík marad - ez sokkal olcsóbb gyártást és nagyobb volumen előállítását tenné lehetővé - és csupán az ezt védő üveg borítás lenne lekerekített, valahogy úgy, ahogy az iPhone 7-nél is láthatjuk.
A japán Mac Otakara blog szerint az új iPhone amolyan szendvics jelleget kap megint, ami azt jelenti, hogy az üvegből készült elő- illetve hátlap között egy rozsdamentes acél oldalkeretet találunk majd. Bár a képek alapján azért erős túlzás ilyesmit kijelenteni, mindenesetre többen az iPhone 4-nél 2010-ben megismert dizájnt látják visszaköszönni - némileg a kor szelleméhez vagy divatjához igazítva.
A fenti képeken is jól látható, hogy a hátlapi kamerák nem vízszintes, hanem függőleges elrendezést kaptak, amely elsőre elég idétlenül mutat (igazából másodjára is), viszont ne felejtsük el, hogy a cég nagyon ráfeküdt a kiterjesztett, illetve virtuális valóságra. Ez azért lényeges, mert elemzők szerint a furcsa elrendezés azt a célt szolgálja, hogy amennyiben a készüléket - vízszintesen - egy VR headsetbe helyezzük, úgy a két lencse egymás mellett lesz, nem pedig egymás alatt, mint ahogy minden jelenleg kapható kétkamerás mobilnál. Azt nem tudni, hogy ez mennyiben befolyásolhatja a felhasználói élményt, az viszont biztos, hogy ez első hallásra egy elég hihető magyarázatnak tűnik.
Természetesen, ahogy mindig, úgy most is több féle prototípust tesztel a cupertinoi csapat, többek között egy olyan változatot is, melyen a készülék minden létező éle alaposan le lett kerekítve, megidézve a tíz évvel ezelőtti első generációs iPhone kavics-szerű formáját. Ugyanakkor ez a verzió aligha kerül majd kereskedelmi forgalomba, mert a beszámolók szerint nagyon drágán lehetne csak előállítani és az alacsony leszállítható mennyiség miatt így tömegterméknek alkalmatlan lenne - feltéve, hogy üvegből lenne az egész.
Annál inkább érdekes viszont az a típus, melyről először Sonny Dickson blogger közölt képeket a Twitteren. A belsős Foxconn doksin jól látható, hogy itt is függőlegesen elhelyezett kamerákkal találkozunk, viszont a hátlap közepén van egy kör alakú kivágás is. Több találgatás is megy arról, vajon mi lesz ennek a sorsa, de valójában két verzió lehetséges. Az egyik, hogy miután az Apple-nek feladja a leckét a kijelzőbe (vagyis inkább az alá) integrált Touch ID, egy egyszerűbb megoldást választanak majd, azaz száműzik a telefon hátoldalára.
A másik, sokkal érdekesebb változat az, hogy valójában a vezeték nélküli töltéshez szükséges indukciós rész kap majd helyet hátul. Amennyiben tényleg így van, úgy a Touch ID "kénytelen" lenne a kijelzőbe költözni, ez a verzió egyszerre hozna magával két érdekes újítást is. Az szinte biztosnak tűnik egy ideje ugyanakkor, hogy az új iPhone-ból nem marad majd ki a vezeték nélküli töltés, sőt, egyes elemzők már azt is tudni vélik, hogy egy jelenleg is létező, közvetlen fizikai kapcsolaton alapuló szabványt (pl. Qi) támogat majd az eszköz.
A Bloomberg szerint az Apple egy olcsóbban előállítható, "egyszerűbb" dizájnnal is próbálkozik, melynél a hátlap nem üvegből, hanem alumíniumból készül, illetve magának a háznak a mérete egy kicsit nagyobb a jelenlegi iPhone 7-nél. Ez a kijelentés abszolút passzol a fenti fotóhoz, bár nem tudni, hogy egy karcsúsított iPhone 7 Plus ihlette modellel vagy egy némileg felhízlalt iPhone 7-essel van dolgunk. Az tuti, hogy a papíron látható számok alapján ez a változat 1,12 centivel magasabb, illetve 0,54 centivel szélesebb, mint a jelenlegi kisebb modell. A lap kitér arra is, hogy mindezek ellenére kicsi a valószínűsége annak, hogy a sokféle prototípus közel az Apple pont ezt választja majd. A fenti kép ugyanakkor nem éppen erről árulkodik, sőt.
Az Instagramon egy bro.king nevű dizájner még ennél is tovább ment a kiszivárgott információkat felhasználva és elkészített egy komplett dizájntervet, mely az új iPhone-t minden szögből megmutatja. Az ezüst színű alumíniumból készült eszköz jól láthatóan az iPhone 5 és leszármazottjaihoz hasonló kinézetet kapott, amelyet mi speciel tök szívesen látnánk viszont.
Nehéz megmondani, hogy a jelenlegi prototípusok közül (melyekből állítólag kár tíz is lehet) melyik lesz a befutó, mindenesetre az Apple-nek lassan dönteni kell, mert a gyártás beindítását hónapokkal a tervezett rajt előtt meg kell kezdeni Vélhetően a döntés valamikor nyár végén születhet majd meg, ugyanis a ráncfelvarrott modellekhez képest ez a merőben új iPhone pár hónap csúszással kerül csak a boltok polcaira, valamikor november végén.
Az iPhone 7S, illetve 7S Plus modellek a legújabb pletykák szerint kinézetükben nem sokat változnak majd, viszont (és ez elég meglepő) valamivel vastagabbak lesznek elődjeiknél, amely nem csak azok számára lehet jó hír, akik egy nagyobb akksiban reménykednek évek óta, hanem a kiegészítő gyártóknak is, így ugyanis mindenképpen új tokokra és olyan kiegészítők gyártására lenne szükség, melyek függnek a telefon fizikai méretétől.
A szeptemberi bemutatón várhatóan minden modellről lerántják majd a leplet, kapni viszont kezdetben csak a fészliftes iPhone-okat lehet majd, a drágább és valószínűleg jóval keresettebb iPhone 8 (vagy iPhone Edition) csak közvetlenül a karácsonyi szezon előtt válik majd elérhetővé. Van ugyanakkor egy rossz hír is. Bár még nem ismertük meg a legapróbb részleteket, az egyértelműen kijelenthető a render képek és a pletykák alapján, hogy a vállalat nem fog visszatáncolni, ergo - ami a telefonokat illeti - a jó öreg jack csatlakozó részükről végleg a múlté.
A legújabb infók alapján soha nem volt még annyi iPhone használatban az Egyesült Államokban, mint tavaly év végén. A comScore piackutató cég beszámolója szerint immáron 85,8 millió Apple által gyártott mobilt birtokol a lakosság 12 évesnél idősebb része. Ha hinni lehet a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) kutatásának, akik nem szabtak korhatárt a mintagyűjtésnél, akkor nagyjából 132 millió iPhone lehet forgalomban összesen az USA-ban, ami azt jelentené, hogy a 13 év alatti gyerkőcök kezében több, mint 46 millió ilyen teló lenne, ami ijesztő adat. Figyelembe véve, hogy csupán 500 főből állt a mintájuk, a CIRP-féle kutatást érdemes fenntartásokkal kezelni.
No, de vissza a comScore riportjához. A három hónapos átlagokkal készült felmérésből az derül ki, hogy továbbra is az iPhone 6/6S, illetve ezek nagyobb kijelzővel és akksival rendelkező Plus változatai a legnépszerűbbek. A sima modellek a legjellemzőbbek, de nagyobb testvéreikkel együtt közel a felét teszik ki a piacon lévő iPhone-oknak. Érdekes, hogy az elmúlt egy évben alig változott a helyzet, ami vélhetően nem csak a szolid árcsökkentésnek, hanem az iPhone 7 felemás fogadtatásának is köszönhető.
Ha megnézzük a grafikont, jól látható, hogy az iPhone 6 bemutatása (2014. szeptember) után egy picit erősebben kezdett, mint az iPhone 7 (annak ellenére, hogy voltak vele készletezési problémák), a Plus változat ugyanakkor a jelenlegi generáció esetében jóval sikeresebb, ami vélhetően a második hátlapi kamerának és az általa készíthető portréknak, illetve nagyobb fókusztávolságú fotóknak is köszönhető. Az iPhone SE részesedése a maga két és fél millió példányával szinte elhanyagolhatónak tűnik, ami viszont még ennél is meglepőbb, az az 5 évnél öregebb mobilok (iPhone 3G/4/4S) markáns jelenléte - annak ellenére, hogy frissítés már régóta nem érkezik rájuk.
Szintén árulkodó az iPhone 5/5S/5C tulajok népes tábora, ami némileg csalóka lehet, ugyanis az iPhone 5S gyártásával csak nemrég hagyott fel az Apple. Ami viszont biztos, hogy ezek a felhasználók potenciális vevők lehetnek az ősszel bemutatkozó új iPhone esetében, ugyanis a legújabb iOS operációs rendszert szinte biztosan nem fogják megkapni.
Ami a különböző operációs rendszerek küzdelmét illeti, a trend nagyjából négy éve alakult ki és durván három éve tekinthető változatlannak. Az Android továbbra is a legnépszerűbb a maga 54%-ával, mögötte szorosan ott vannak az iPhone-ok 43%-kal, mindenki más a maradék 3%-on osztozik. Utoljára 2013-ban tudott újabb jelentős szeletet kiharapni magának az Apple, amikor részben az Androidos, részben az egyéb rendszereket (BlackBerry OS, Symbian, Windows Mobile, stb.) tömörítő táborból csábított magához felhasználókat. Azóta az erőviszonyok nem változtak, a kisebb gyártók eltűnésével hol az egyik, hol a másik óriáshoz csapódnak a júzerek.
Befutott az Apple 2017-es környezetvédelemmel foglalkozó felelősségvállalási riportja, melyből kiderül, hogy a vállalat ismét közelebb került egy fokkal a 100%-ban önfenntartó működéshez. 2016-ban a gyárakban szükséges áramot 96%-ban megújuló energiából állították elő, ráadásul 24 országban immáron kizárólag ilyen forrásból szerzik be a szükséges villamos energiát. A beszámoló természetesen kitér arra is, hogy a hónap végén táadásra kerülő Apple Park is 100%-ban megújuló energiát használ, valamint a növényzet kialakításánál kiemelet szerepet kapott a szárazság tűrő képesség.
A cég már most is elképesztően közel van ahhoz, hogy egy olyan ellátási láncra támaszkodjon, ahol a leselejtezett termékek újként folytatják útjukat, valamint a szükséges áramot fosszilis energia bevonása nélkül, házon belül oldják meg - jellemzően napelemekkel. A legjobb példa erre Liam, a robot, akit úgy programoztak fel, hogy képes legyen egy iPhone-t teljesen darabjaira szedni, így a gyártás során az apró csavarokat is újból felhasználhatják. Gondoltátok volna például, hogy az üzemekben működő Mac Mini-k egy része újrahasznosított iPhone 6-okból készült?
Egy százalék híján már a papírok, amelyeket az irodák és üzemek használnak is újrahasznosított anyagokból készültek, így könnyen felmerülhet az emberben, hogy vajon meddig lehet még fejlődni a "zöldülés" területén? Nos, Lisa Jackson szerint, aki a környezetvédelmi és társadalmi szerepvállalással kapcsolatos részleg elnöke az Apple-nél bőven akad még cél, amit teljesíteni szeretnének 2-3 éven belül.
Ilyen például a bányászat beszüntetése, ami azt jelenti, hogy a szükséges fémeket és hasonló anyagokat kizárólag újrahasznosított forrásból szeretnék beszerezni, így megállíthatnák a Föld készleteinek lecsapolását. A globális ellátási lánc forradalmi változásához továbbra is tartják magukat, melyhez 4 gigawatt energia előállítása lenne szükség (jelenleg ennek a felénél járnak), így a széndioxid kibocsátást jelentősen csökkenteni tudnák. 2016-ban 23%-os csökkenést követően immáron 30 millió tonna alá csökkent az éves globális széndioxid kibocsátásuk, viszont ennek 77%-áért a gyártás volt a felelős, így nem csoda, hogy ezen a területen találkozunk a legambiciózusabb célokkal. Akit érdekel, az itt elolvashatja a közel 60 oldalas tanulmányt, illetve a cég különálló, kizárólag környezetvédelemmel kapcsolatos aloldalát erre találjátok.
A Föld napja alkalmából a beszámolóval együtt az Apple négy új videót is készített, melyben a környezetvédelemmel kapcsolatos szerepvállalásuk több pontját mutatják be más-más aspektusból. Szóba kerülnek a hatalmas napelemekből álló farmok, melyeknél a fel nem használt energiát füvesítésre fordítják, hogy a közeli területeken élő jakokat elláthassák élelemmel, valamint az Apple Park-on kívül (ami természetesen mostanában semmiből nem maradhat ki) beszélnek a hulladékmentes működésről is, melyet a Kínában lévő üzemen mutatnak be.
Április 17-én jóváhagyták az Apple által március 16-án benyújtott engedélyt, miszerint szeretnék lebontani az ötödik sugárúton lévő ikonikus Apple Store üvegpalotaként kinéző bejáratát. Azt egyelőre nem tudni, hogy csak sima felújítási munkálatokat szeretnének végezni az üveg felületeken és a tartó szerkezeten, esetleg a bolt bővítését akarják így megkönnyíteni vagy pedig egy jóval nagyobb műremek kerül majd a helyére.
Az viszont tuti, hogy a föld alá süllyesztett boltot jelentősen átalakítják, így a területe a mostani közel 3000 négyzetméterről közel 7200-ra nő majd, így joggal követelheti vissza magának a zászlóshajó jelzőt a legendás new yorki bolt.
Az "üvegkockát" 2011-ben egyszer már szétszedték, hogy az akkori 90 üveglapot a technológia fejlődésének köszönhetően jóval nagyobb felületűekre cseréljék - szám szerint 15-re. Azt csiripelik a madarak, hogy a megnövelt terület nem csak több és látványosabb teret enged majd a termékeknek és kiegészítőknek, de egy különálló Beats 1 rádióállomás is helyet kap majd a kocka alatt, ahol nyitvatartási időben folyamatosan menni fog az élő adás.
A bolt átmenetileg a korábbi FAO Schwarz játék áruházba költözik át és még nem tudni, meddig lesz ott. Az üvegkocka szétszerelése ugyanis egyes források szerint május 9-én kezdődik és kétmillió dollárjába kerül a cégnek.
A blogon található valamennyi írás, valamint a fényképek egy része a szerző saját tulajdonát képezik, amelyek másolása, terjesztése kizárólag előzetes engedéllyel lehetséges.