Az IDC megnézte a karácsonyi számokat és azt találta, hogy az Apple profi tablete tarolt a piacon: összesen kétmillió fogyhatott az iPad Próból, míg ugyanebben az időszakban kb. 1,6 millió Surface-t értékesítettek. Utóbbi eladásokat főleg a Surface Pro tüzelte, a Surface 3-asból valamivel kevesebb fogyott.
A teljes piacot elemezve az látszik, hogy az eladások beszakadtak, 65,9 millió készüléket értékesítettek az egy évvel korábbi 76,4 millió helyett. Szűkült az Apple piaca is, 21,4 millió helyett csak 16,1 millió iPad fogyott, hasonló volt az esés a Samsungnál, sőt, szinte mindegyik szereplőnél, főként csak az Amazon és a Huawei nőtt.
Érdemes elgondolkozni azon, hogy mi az oka a csökkenésnek. Nálam viszonylag egyértelmű a válasz: egy iPad 3-asom van, ami sokkal hosszabb ideig tartotta magát, mint egy telefon, a másféle felhasználási mód miatt egyszerűen később tűnt csak fel, hogy elavult. Addigra azonban már egy 4,7 colos mobil volt a kezemben, ami mellett ritkábban veszi elő az ember a tabletet, mint egy 3,5 colos telefon mellett.
Szóval eleve sokkal ritkább vásárolsz és a nyomás is jóval kisebb rajtad a cserére. A mobillal szemben a tablet, főleg ilyen telefonméretek mellett egy kényelmi és nem egy szükséges eszköz, éppen ezért csak akkor vásárolsz, ha épp nagyon nincsen más ötleted a pénzed elköltésére. Szerintem ez látszik az eladásokon, de nagyon érdekelnének a ti megfejtéseitek is.
Készült egy újabb drónfelvétel, ami azért jobb, mint a korábbiak, mert egy kábé már kész épületet mutat, szóval be is lehet lesni a készülő irodákba. Itt-ott már mutatóban fent vannak az üveglapok és az is látszik, hogy brutális egy behemót lesz a kampusz, lesz hova elpakolni a 13 ezer dolgozót:
A Google tegnap közölte legutóbbi negyedéves eredményeit, amitől jelentősen megugrott a papírok értéke: a zárás utáni kereskedésben egészen 813 dollárig szaladt a részvények ára, így a Google értéke elérte az 540 milliárd dollárt.
Ezzel 2010 óta először sikerült megelőzni az Apple-t, ami egyébként 2011 óta, szóval öt éve volt a világ legértékesebb vállalata, most épp 538,7 milliárd dollárral. Szóval kevéssel, de azért élre tört a Google.
És akkor nézzük azokat az eredményeket, amik meglódították a Google-t. A legutóbbi negyedévben:
21,3 milliárd dollár volt a bevétel 3,97 milliárd a profit
Az Apple tavaly tavasszal indította a “Shot on iPhone”-kampányát, aminek a keretében olyan fotókkal plakátolta tele a világot, amik a cég csúcsmobiljával készültek. Azóta eltelt egy év, kijött egy új generáció, egy rakás ember kezdett el iPhone 6s-t használni, szóval ideje volt, hogy újra elinduljon a kampány.
El is indult.
Az Apple 41 profi és amatőr fotós 53 képével vág neki a világ 26 országának és 85 városának.
Egyébként ez egy teljesen jó kampány, nincs túlgondolva, túltolva, elegánsan mutat rá arra a tényre, hogy az iPhone-nal ideális esetben tök jó képeket lehet készíteni.
A pletykákra épülő szivárogtatásnak különböző szintjei vannak. A legjobb, amikor egy valódi prototípus kerül a lap birtokába, ilyen volt annak idején a híres sztori a Gizmodóval és az iPhone 4-gyel. Aztán előfordul, hogy csak valamelyik alkatrészt sikerül megkaparintani, ami vagy tényleg egy Apple-termék része, vagy nem, képtelenség eldönteni a homályos fotók, videók alapján.
És akkor ott van a legalsó szint, amikor egy még be sem jelentett Apple-termékhez gyártott kiegészítő hitvány fotójából próbálják kitalálni a szakértők, hogy mire is lehet számítani. Itt van például ez az iPad Air 3 tok, amiből kábé akkora magabiztossággal lehet jósolni, mint csirkebélből, de az amerikai lapok azért megpróbálták:
A blogon található valamennyi írás, valamint a fényképek egy része a szerző saját tulajdonát képezik, amelyek másolása, terjesztése kizárólag előzetes engedéllyel lehetséges.