Egy a hivatal által tegnap közzétett szabadalmi dokumentációjában az Apple egy olyan módszert ír körül, amivel elméletileg jelentősen csökkenthető a képhibák száma, drasztikusan javítható a képminőség, különös tekintettel a kontrasztarányra.
A klasszikus LCD-knél használt elrendezést a dual-layer, azaz kétrétegű LCD technológia azzal fejeli meg, hogy két LCD panelt helyez egymásra (a név alapján erre senki nem számított, ugye?): egy szürkeárnyalatost és egy színeset - a háttérfény ezáltal kétszer modulálódik mielőtt eléri a szemünket, így növelve a kontrasztarányt.
Nagyon komoly és alapvető problémája volt eddig az ilyen elrendezéseknek, hogy a betekintési szögük szűkös: bizonyos szögekből ugyanis parallaxis effektet okoz a két réteg közötti hézag, ami végeredményben a két panel képének ezekből a szögekből az egymáson való eltolódását és ezáltal homályos képet eredményez.
Az Apple megoldása az ilyen és ehhez hasonló effektusok (moiré, halo, stb) elkerülésére egy új képszétválasztó algoritmus, ami a kijelzőre küldött képet kettéválasztja a két külön panel számára. Nagyon leegyszerűsítve a dolgot az algoritmus analizálja a képi tartalmat, a szükséges mértékben leméretezi, módosítja a hátsó, a fényforráshoz közelebbi szürkeárnyalatos panelre küldött képet, így a szemünk nem fog érzékelni a parallaxishatást és még a kép tisztasága és fényereje sem romlik.
Az Apple meg is jegyzi a dokumentumban, hogy az átlagos LCD 1000:1 kontrasztaránnyal dolgozik, e megoldással ez akár 1000000:1-re is növelhető. És ami a külön jó hír, hogy a technológia elviekben mind a számítógépeiknél, mind a telefonoknál, tableteknél alkalmazható.
skarpad
2016.06.16. 09:50
Címkék: apple watch 2
Beszállítólánci források alapján a cég órája második generációjának piacra dobására készülhet, vélhetően az iPhone 7-tel egy időben. - írja a DigiTimes. A berendelt mennyiség jóval magasabb, mint amennyire az iparági elemzők készültek:
a rendelések üteméből úgy tűnik, havi két millióval számolnak Cupertinoban.
Bár pontos eladási számokat az Apple máig nem volt hajlandó elárulni, ha azt vesszük alapul, hogy a KGI elég pesszimistán valamivel 7,5 millió alá saccolja, az azt jelenti, hogy komoly népszerűségnövekedéssel számolnak az új modellel. Hogy ez valami tervezett hardveres villantásnak tudható be, vagy ennyire derűlátóak azzal kapcsolatban, hogy mennyire növelte a platform használhatóságát a watchOS 3, nem tudni - valahol félúton lehet az igazság.
Nincsenek egyébként egyedül ezzel a hozzáállással, egy minap kijött Business Insider-es elemzés szerint 2020-ra a 350 dollár fölötti szegmensben nem csak az okosórák között, de az egész karórapiacon az eladások 40 százalékát is magáénak tudhatja majd az Apple.