A kérdést kimondva a fejemben egy test nélküli, a kamera bal oldalára merevedő Jony Ive szólal meg, és úgy kezdni, "because it feels seeeeemless...", miközben valami lapos zene szól a háttérben. Még azt is mondja, "...incredible design...".
Én inkább mondok két sokkal gyakorlatiasabb példát. Legalábbis olyanokat, amiknek az Apple nagyon örülne, hisz sokat kaszál a kiegészítők eladásán.
Az egyik, hogy a szíjra nem feltétlenül csak mint díszítésre kell tekinteni. Itt olvashatunk egy hosszú tesztet egy Apple Watch-ra írt játékról, amiben egy széfet kell kinyitni úgy, hogy a korona forgatása közben megérezzük a taptic motor rezdülését, és leállunk. A tesztelő mellékesen leírja, hogy egy külső gyártó szíjával nem érezte a rezgést, ám amikor az Apple saját szíjával próbálta, egyértelműen erősebb volt a csuklón érezhető rezonálás.
Nem mondom, hogy ebből általános megállapítást lehet levonni, de valószínű, hogy az Apple dizájncsapata erre a körülményre is sokkal inkább figyel, mint valami távol-keleti szíjjártó. Hahaha.
Jony Ive-nál ugyanis a dizájn nem csak külsőség, hanem funkcionalitás. És ha egy pillanatra elfelejtjük a lapos iMaceket, megint úgy gondolhatjuk, hogy képben van a csávó.
A másik állítás az, hogy az Apple dönthet úgy, brickeli az épp aktuális okosszíjadat. Igen, már okosszíj is létezik, az Apple Watch-on nem sokkal a megjelenése után felfedezett titkos portot egy gyártó már ki is használta, és egy órát is töltő szíjat, a Reserve Strapet dobta piacra.
Csakhogy az új operációs rendszerrel az Apple bezárta a port használatának lehetőségét, így a szíjat egy tollvonással butává változtatta. Aki megvette, és befrissített, most anyázhat épp nagyon.
Persze az Apple később majd nyit egy MFi programot, amihez csatlakozva bárki gyárthat okosszíjakat, de az még nem most van - tudta meg a cupertinóiaktól a Reserve Strap csapata, akik most ettől nyilván nagyon boldogok. De ők játszottak veszélyes vizeken.
Viszont az Apple hasonlóan brickeli például a nem hivatalos töltőkábeleket és külső akksikat, kisebb riadalmat keltve, és afelé terelve a vásárlókat, hogy inkább vásároljanak Apple logós kiegészítőt, ha lehet.
szucsadam
2016.04.23. 08:17
Címkék: osx szótár
Az Apple az OS X fejlesztése során tett egy számunkra fájó változtatást: kiírtotta a Spotlightból a külön feltelepített angol-magyar szótárak találatait, ehelyett az egynyelvű kéziszótár magyarázatait hagyta benne. Mintha az a világ 90 százalékának, akiknek nem az angol az anyanyelve, megoldás lenne.
Miután írtam a problémáról, többen jeleztétek, hogy ti is várnátok egy megoldást. De nem találtam. Bocs.
Aztán Václav Slavik írt egy levelet nekem, amiben a Dictionaries alkalmazását ajánlja. Rögtön felcsillant a szemem.
Aztán kiveszett belőle a fény. A Dictionaries egyelőre nem szolgáltatta tálcán a megoldást. Az alkalmazás gyakorlatilag egy gyorstelepítő, amivel a korábban, kézzel, üggyel-bajjal feltelepített külső magyar-angolt szótárat egy gombnyomással pakolhatjuk fel. A szótár megjelenik a helyesírás-ellenőrzőben, és ha egy szövegben három ujjal bökünk egy szóra, akkor is felhozza a fordítást.
De sajnos, ha egy szót mi nem az írott szövegből fordítanánk, továbbra is meg kell külön nyitnunk a Dictionaries appot, hogy ott keresgéljünk. Pedig aki használt fordítót Spotlightból, tudja, mennyire megkönnyíti a dolgunkat, ha egy Cmd + Space, majd a szó begépelése után már ott is látjuk a fordítást, és Esc-kel zárhatjuk is be az egészet, és folytathatjuk, ahol abbahagytuk.
Leveleztem egyet Václavval, aki nagy örömhírrel szolgált.
Mint leírta, nem lehetséges felülírni az Apple reguláját, de lehet adni a Spotlighthoz egy non-file recordot, ami akár a magyar-angol szótár eredményit is mutathatja. És Václav épp
ezen dolgozik.
Hurrá!!!!!!
A Dictionaries jelenlegi verziója 5,99 euró, ami önmagában megérheti azoknak, akiknek még nincs telepítve szótár, és nem akarnak két percnél több időt tölteni a felrakással, de ha Václav meglépi ezt a Spotlight-integrációt, akkor must-have lesz a dolog.
szucsadam
2016.04.22. 10:30
Címkék: osx macos wwdc
Általában van egy kis bugyivillantás a WWDC meghívóiban, mindig utalnak arra, amiről az adott évi fejlesztői konferencia leginkább szólni fog. Idén ez a feladvány:
Láthatóan semmi különös, felsorolnak néhány szoftveres mérföldkövet az Apple életéből (nem szívrohamot kapni a "driver"-től, ez vonatkozhat az Apple Mapsre is). Azonban az utolsó sor különös.
Hello big idea.
Ha csak valami hangzatos dologgal akarták volna lezárni az egészet, ezt írták volna:
Hello big ideas.
De nem. Egyes szám. Egyetlen nagy ötletre utalnak, amit a WWDC-n mondanak el. És hogy mi ez, arra a big idea sorszáma mutat rá. Ugyanis ez a mondat a tizenegyedik a sorban.
11.
XI.
Az OS X-nek tehát vége lehet, 15 év után az operációs rendszer egy új szintre, az OS XI-be léphet. És egy korábban felfedezett kódrészetekből kiderült, hogy MacOS lesz a neve a rendszernek ezentúl.
Viszont ha tényleg szintet akarnak lépni, és tényleg Nagy Ötletről beszélnek, akkor durvát kell szólnia a bejelentésnek. Az OS X és a Mac OS 9 között hatalmas szakadék volt, hiszen Steve Jobs a NeXT-nél kifejlesztett technológiákra alapozta az új OS-t, a régit pedig Jobs a keynote elején rituálisan eltemette jó mélyre.
Egyre jobban várom a WWDC-t.
szucsadam
2016.04.22. 08:37
Címkék: rage quit
Na kérem. Melyik cég az, ahol az egyes termékdivíziók vezetői egymással versenyeznek, egymásra fújnak, és egyáltalán nem viselkednek egy, mintha egy csónakban eveznének?
A válasz természetesen: az Apple. A Steve Jobs vezette Macintosh team az 1980-as évek elején lázadónak tekintette magát a cégen belül, és Jobs egyetlen célja a Lisa csapatának felülmúlása volt. Még kalózlobogót is kitűztek az irodájukra, ami azóta valamennyire az Apple szimbóluma is lett.
Hasonló eset bontakozott ki állítólag most is az Apple-nél. A Siri team vezetője, Patrick Gates, valamint az iCloud csapatának főnöke, Eric Billingsley elkezdte nagyon utálni egymást. Ez odáig fajult, hogy amikor együtt kellett volna dolgozniuk nemrég, hogy az Apple új, integráltabb iCloud szolgáltatásain fáradozzanak, és a Siri elérje az iCloud minden szolgáltatásának lehetőségeit, felrobbant a puskaporos hordó.
Nyílt vitákba keveredtek a munkatársak előtt, azt bizonygatva egymásnak, hogy jobb munkát végeznek, mint a másik. Sajnos azonban ezt az energiát nem sikerült konstruktív mederbe terelni, nem volt ott egy Steve Jobs, aki ügyes manipulációval ezt az erőt jobb termékek kialakítására konvertálta volna. Már a Siri egy kulcsfontosságú mérnöke távozott is emiatt a cégtől, és további felmondások várhatóak belső informátorok szerint.
Legalább most már tudom, hogy a Siri miért fejlődik ilyen lassan, és az iCloud szolgáltatások miért bugosak. A csapatok a belső feszültség levezetése miatt nyilván valami véres, kibelezős játékokkal játszanak munkaidőben.
szucsadam
2016.04.21. 10:14
Címkék: apple car
Az Apple Titan projekt, a cég autógyártási terve mindenképp megér majd egy könyvet úgy 6-7 év múlva. Ha bejön nekik, azért, hogy lássuk, miként tudtak a tabletektől eljutni az autókig. Ha pedig nem jön be nekik, azt kellene megírni, hogy miként vet ki magából egy iparág akár egy olyan magabiztos és rengeteg pénzzel ellátott vállalatot, mint az Apple.
Már most érkeznek anyagok a könyvhöz, pletykák arról, hogy mi is történt az Apple Car projekt koncepció fázisában, amikor a cupertinóiak még a BMW-nél és a Daimlernél kulcsoltak, hogy közösen hozzanak össze egy autót. Azt eddig is tudtuk, hogy az Apple-nek a BMW i3 volt a példakép, és hogy egyre több információt szerettek volna kisajtolni a német cégtől, de végül nem sikerült nekik.
A Handelsblatt belső informátorokra hivatkozva most lehozta, hogy ennél sokkal tovább mentek a tárgyalások. És mindkét céggel akkor szakadtak meg, amikor el kellett volna dönteni, ki irányítja a projektet, és melyik cég tulajdonába kerülnek az adatok, amiket az autó közöl.
Az Apple ezeket az adatokat nyilván az iCloud szolgáltatásokkal integrálta volna, a gyártók viszont a vásárlóknak az adataik legnagyobb mértékű biztonságát ígérik, amibe beletartozik, hogy még az Apple-nek sem adják ki.
Az Apple azonban a megszakadt tárgyalások ellenére továbbra is Németországban maradt, és állítólag egy 15-20 fős berlini teamet rakott össze, akik egy titkos laboratóriumban csinálnak valamit. Ezenkívül tárgyalásokat folytatnak az osztrák Magna autógyártóval, akik talán átengedik a cupertinóiaknak az irányítást és az adatokat is. Ki tudja.
Az Apple mindenesetre már alkalmazta a Tesla korábbi alelnökét, Chris Porrittet, aki az Aston Martin mérnöke is volt korábban. Talán ő lép Steve Zadesky, az Apple Car korábban kilépett projektvezetőjének helyébe, akinek a távozása kezdte paródiává változtatni az Apple 2019-es céldátummal kecsegtető autós terveit. Mert miközben az Apple itt koncepció- és kreativitáshiányra hivatkozva jegeli a vezetést, gyártóról gyártóra száll, addig a Tesla már régóta azt csinálja, amire szerintem az Apple vágyik.