almalé és kungfu Rólunk

Az Apple-nek kevesebb pénze van, mint hinnéd

A legutolsó negyedéves jelentés szerint az Apple azonnal felhasználható pénzállománya 202,8 milliárd dollárra nőtt. A világ már egy ideje szörnyülködve figyeli az Apple nyereségfelhalmozódását - én legalábbis biztosan -, ez a pénzmennyiség szinte üvölti, hogy 

jézusom, ember, költs már el, ennek nem lesz jó vége!!!

1431033801-md-apple_cash_2.jpg

Szerencsére a Forbes egyik újságírója sikeresen eltüntette az összeg több mint felét az egyik cikkében, azt állítva, hogy az Apple egyáltalán nincs annyira kitömve, mint amennyire gondoljuk. Így pedig már sokkal könnyebb elviselni a feszültséget.

Lássuk, miről is van szó.

Tovább olvasom


Az Apple mégis komolyan gondolta ezt az autógyártás dolgot

Az Apple Autó pletyka akkor röppent fel, amikor az autóiparban elkezdtek pusmogni: a cupertinói cég sorra látogatja az autógyártók vezetőit. Persze ott volt témának az iOS in the Car, de a gyanús az volt, hogy ennél sokkal magasabb szinten folytak tárgyalások a Teslával, a Mercedesszel, és a BMW-vel. Utoljára ez utóbbi vezetőségével szakadtak meg a tárgyalások.

Akkor ezt írtam az esetről:

Egy jó üzletben mindkét fél elégedetten áll fel a tárgyalóasztaltól, mert érzik az erőviszonyokat, és megkapják, amit akarnak. Az Apple-nél ez valamiért máshogy működik: még egy percet sem töltöttek egy új piacon, a képességeik ismeretében máris nyeregben érzik magukat, a másik fél pedig nem ehhez szokott. Inkább megpuhítaná a friss húst, és láthatóan ez nem megy.

Most pedig a Reuters erősített meg ebben a hitemben. Információmorzsákat találtak arról, miről is beszélt egymással a BMW és az Apple. 

A tárgyalások állítólag akkor szakadtak meg, amikor kiderült, az Apple érdekelt lenne egy saját autó fejlesztésében is. Az autógyártó természetesen észnél volt, amikor a know-how-jukat kezdték el kapirgálni, és a tárgyalóasztalnál elkezdték kérdezgetni őket a gyártás és megmunkálás részleteiről. A BMW vezetői állítólag felajánlották a licencelés lehetőségét, ha ilyen információkra kíváncsiak, és ezzel megszakadt a kommunikáció.

tim_cook_arc01-1.jpg

A pletykákkal összecseng az a mostani állítás is, amit a BMW egyik vezetője árult el: az Apple el volt ájulva az i3-tól. 

Az Apple autógyártó szándékait más többen is megerősítették. A Wall Street Journal írt arról korábban, hogy egy több száz mérnökből álló csapat dolgozik majd az Apple autóján, és ebbe a csapatba már sok nagy koponyát felvettek.



Szeptemberre várhatjuk az új Apple TV-t

Már egy ideje mennek az Apple TV pletykák, most a tűzhöz közeli források elárulták a BuzzFeed-nek: szeptemberre van betervezve az új Apple TV megjelenése.

screen_shot_2015-07-31_at_09_13_43.png

Az eszköz vékonyabb házat kap majd, megnövelt tárhelyet, valamit az iPhone 6 és iPhone 6 Plus készülékekben debütált A8-as SoC-et. És egy új távirányítót, amin egy touchpad is helyet kap. Ez utóbbival scrollozhatunk a tartalmon belül, két fizikai gomb pedig elintézi a többit (jelenleg is két gomb található a távirányítón, egy Menü és egy léptetőgomb).

Az operációs rendszeren van azonban a legnagyobb hangsúly: egyrészt a pletykák szerint megjelenik a Siri a készüléken, valamint elérhető lesz az App Store, és egy SDK a fejlesztőknek, amivel alkalmazásokat fejleszthetnek, külön az Apple TV-re. 

Az előfizetéses TV szolgáltatás, amin az Apple állítólag szintén évek óta dolgozik, egyelőre nem jelenik meg. Valószínű, hogy ezt csak jövőre várhatjuk, vagyis várhatják ott, ahol egyáltalán elindulna. Szóval ez minket annyira nem érdekel, az ára viszont igen:

ha alacsonyan tudják tartani, a mostani 25 ezer forint közelében, nem tudok olyan indokot mondani, amiért ne venném meg a dögöt.



Csaknem az összes Volkswagen megkapja a CarPlay-támogatást az USA-ban

A Volkswagen nagyot gurított. Miközben számolgatjuk, mely modellek esetében elérhető a CarPlay, és milyen szintű autót kell ahhoz venni, hogy simulékonyan együttműködjön az iPhone-unkkal, addig a német autógyártó az egyesült államokbeli piacon nagyjából az összes most érkező, 2016-os modelljébe beszereli a lehetőséget.

A "nép autói", az Eostól és a Touaregtől eltekintve, mindannyian támogatják majd az időközben a "nép telefonjaivá" vált okostelefonokat.

apple_carplay_5098.jpg

A MIB-II-es rendszerek, amiket az autókba építenek, a CarPlay mellett támogatják az Android Autót, valamint a Vokswagen saját Car-Net alkalmazása is fut majd rajtuk. Ez utóbbinak éves díja is van, 199 dollárért távoli lezárás, duda és fényszóró, parkolási infó, lopott autó helyzetének meghatározása, automatikus törésértesítés, diagnosztika és monitoring rendszer érhető el. 

Négy különböző MIB-II rendszer lesz elérhető, a modellektől és a felszereltségtől függően. Az alapmodellek 400x240-as, 5 colos kijelzőt kapnak, a drágábbakban pedig 800×480-as, 6,3-tól 8 colig terjedő kijelzők kerülnek. A nagyobb kijelzőjű modellek egyszerre két okostelefonnal is képesek szinkronizálni.

A VW pedig nemsokára az Apple Watch-ot is támogatja majd, az órával ellenőrizhetjük, bezártuk-e az ajtókat, megtalálhatjuk térképen a parkoló autónkat, és távolról dudáltathatják és villogtathatják a kocsit. Az első 2016-os modellek júliusban érkeznek az USA-beli kereskedőkhöz. A sajtóközlemény külön kiemeli, hogy a felszereltség az Egyesült Államokban eladott autókra vonatkozik, máshol nem feltétlenül lesz elérhető ugyanez a CarPlay-ellátottság.



Nemzetközi versenyen nyert a budapesti iPhone videó

Az iPhone Film Festival Cinematography kategóriájában nyert az iPhone 6 Budapest című, magyarok által készített videó. Itt megnézhetitek:

iPhone 6 Budapest from Guba Gergo on Vimeo.

Guba Gergő, Lénárt Gábor és csapata egyetlen iPhone segítségével forgatta le a kisfilmet. Ahogy a weboldalukon is olvasható, a felvételek során állványt, steadycamet és slidert használtak. A jelenetek a beépített camera appal és Instagram Hyperlapse appal készültek.

Egyébként tényleg jó lett, végre igazi utcai jelenetek is vannak benne, nem csak a Dunán úszó hajók meg a szép épületek.

A werkfilmet itt találjátok.




süti beállítások módosítása