Az Apple a közelmúltban indította be a Mastered for iTunes-szolgáltatást, ami jobb minőségű dalokat kínál a felhasználóknak. Egyelőre körülbelül száz album található ebben a kategóriában, a fájlok 24 bitesek és 96kHz-ek, és az Apple állításai szerint simán hozzák a cd-k minőségét.
Ugyanakkor szakértők komoly tesztelésnek vetették alá a fájlokat, és megállapították, hogy ez nem igaz: hiába a remek mutatók, a tömörítés miatt elvesznek a valódi adatok, ezért a Mastered for iTunes-dalok semmivel sem állnak közelebb a cd-s hangzáshoz, mint általában az online vásárolható dalok.
A szakértő szerint általában véve egyébként jó minőségű tömörítésről van szó, ezért arra biztatja a felhasználókat, hogy nyugodtan vásároljanak a Mastered for iTunes-válogatásból, ugyanakkor azt állítja, hogy ha mi magunk tömörítjük be cd-ről iTunes-szal a dalokat, akkor valószín jobb végeredményt kapunk.
Most már hivatalos: az Apple szétküldte meghívóit a sajtó képviselőinek, amiből kiderül, hogy március hetedikén lesz a premierje az új iPadnek, méghozzá San Franciscóban, délelőtt tízkor, ami hazai idő szerint este hét órát jelent.
A meghívó mellé készített kép egyértelmű: a közelről fotózott iPad-kijelzőn tisztán látszik, hogy az már nem az első két generációnál használt 1024x768-as panel, hanem a már régóta várt, jóval nagyobb felbontású, és talán jóval telítettebb színek megjelenítésére képes Retina Display.
Egyébként meglehetősen ritka, hogy az Apple az esemény előtt lelője a legnagyobb poént. Persze úgyis mindenki tudta, hogy érkezik a Retina Display, akkor is meglepő, hogy az Apple ilyen szinten leleplezte magát a meghívóval. Amin egyébként van még egy fontos információ: nem látható Home-gomb a készüléken, ami vagy azt jelenti, hogy azt száműzték az iPadről, vagy pedig azt, hogy portré-módban fotózták a tabletet.
A piacok mindenesetre lelkesek, a hír hatására elég sokat erősödött a részvényárfolyam és sikerült benézni az 500 milliárd dolláros piaci kapitalizáció fölé is.
Nemrég Csaba remek posztját olvashattuk arról, hol tart most az Apple-ökoszisztéma. Az egyes eszközöket külön-külön is vizsgálhatjuk, de a lényeg már egy szinttel feljebb van: a készülékek már olyan fokon képesek együtt dolgozni, hogy az Apple-életérzés ekkor válik teljessé.
Tudják ezt az iStyle-nál is, ahol ennek a gondolatnak a jegyében egy különleges akciózásba kezdtek. Úgy döntöttek, az iStyle-üzletekben vagy a weboldalukon eladott minden negyedik iPad 2 mellé 1 forintért adják az Apple TV-t. Ha tehát iPad 2-t veszel, 25 százalék az esélyed arra, hogy gyakorlatilag ingyen kapsz mellé a több mint 30 ezer forintos kütyüt.
A lehetőségek tárháza pedig egyből óriásira nő: küldhetünk zenét, videót, képeket a tévénkre és a hangrendszerünkre, tükrözéssel HD tévén játszhatunk, miközben az iPad látja el a vezeték nélküli kontroller szerepét, esetleg az emberiség történelmében létező legmenőbb módon prezentálhatunk - iPaddel a kezünkben.
Hogy pontosan hogyan is működik együtt a két eszköz, arról az iStyle-osok készítettek egy videót.
Az akcióban való részvételhez nem kell kitölteni semmit, nem kell regisztrálni sehol, csak venni kell egy iPad 2-t az iStyle bármelyik üzletében - vagy az iStyle weboldalán -, a vevő automatikusan játszik a megadott adataival. Naponta közzéteszik a negyedikként vásárló nyertesek listáját.
Összesen 100 db Apple TV találhat gazdára. Az akció más kedvezményekkel nem vonható össze, csak és kizárólag iPad 2 modell vásárlásakor van lehetőség igénybe venni az esetleges akciós ajánlatot.
A kérdés azért merülhetett fel, mert egymásnak ellentmondó híreket dobtak ki az internet feneketlen bugyrai. Amikor már azt hihettük, hogy biztos az A6-os csip, és ezzel a négymagos korszak beköszönte, akkor előkerült egy iPad-alaplapot ábrázoló fotó, rajta egy titokzatos A5X nevű csippel, ami nyilvánvalóan a jelenleg is használt A5-ös továbbfejlesztett verziója, két maggal.
Most akkor négy, vagy kettő? Az S5L8950X kódnevű csip, vagy csak az S5L8945X? A 9to5 Mac szerint simán lehet, hogy mindkettő létező termék: az Apple jó korán megkezdte a próbákat, hogy kiderítse, melyik illik jobban az iPad 3-ba, és csak az utolsó pillanatban, a sorozatgyártás megkezdése előtt döntött. Ezt a verziót erősíti, hogy az iOS 5.1-ben mindkét csipre van utalás, szóval az Apple programozói terveztek az A5X-szel és az A6-ossal is.
A kisebb csip mellett szól a jóval nagyobb üzemidő, a nagyobb mellett meg a teljesítmény, amire szükség is lehet az új, nagyfelbontású LCD miatt.
Ez volt tehát a valószerű verzió. A 9to5Mac viszont előáll még két elmélettel, amik viszont sokkal kevésbé illeszkednek bele az Apple stratégiájába: az egyik, hogy az iPad mindkét csippel megvásárolható lesz és a vásárló maga dönti el, hogy milyen kompromisszumot akar hozni. Ezt nagyjából kizártnak tartom, hiszen egy ilyen lépés tökéletesen szembemenne mindennel, amiben az Apple hisz: hogy jobban tudja, mire van szükségünk, mint mi, hogy a tökéletes felhasználó élmény csak egyféle lehet, hogy nyereségesen és színvonalasan csak egyféle stratégia alapján lehet gyártani.
De van egy C-verzió is: hogy az A6-os kerül az iPad 3-ba, mint az A5X egy esetleges 8 colos iPadbe. Ez már nem annyira elképzelhetetlen, mint a másik ötlet, de majdnem ugyanannyira.
A blogon található valamennyi írás, valamint a fényképek egy része a szerző saját tulajdonát képezik, amelyek másolása, terjesztése kizárólag előzetes engedéllyel lehetséges.