almalé és kungfu Rólunk

Rappelve harcol egymással Jobs és Gates

Az Epic Rap Battles of History a Youtube egyik legcsodálatosabb sorozata. Viszonylag egyszerű a koncepció: két történelmi figura, vagy érdekes karakter rappeli egymást a porba, és a dal végén nekünk kell eldöntenünk, hogy melyikük nyer.

Screen Shot 2012-06-26 at 9.27.20 AM.jpg

Megszámolni se tudom, hány meccs ment már le, a legutóbbi viszont a mi szempontunkból azért érdekes, mert most Steve Jobs és Bill Gates küzd meg egymással.

 

Jópofa, hogy elkészült ez a verzió is, de Nice Peter egyszerűen nem tudja elkapni Jobs karakterét, EpicLLoyd meg kábé annyira Bill Gates, mint amennyire Greta Garbo: semennyire sem emlékeztet a vékony hangú informatikusra. Remekül hozza viszont Gates szerepében is korábbi karakterét, Adolf Hitlert, akire viszont csodálatosan ráérzett annak idején EpicLLoyd.



Okosabb lett az App Store keresője

Amennyire jellemzőek a nagy, hangos bejelentések az Apple háza táján, annyira csendben tudják bevezetni az egyes apróbb képességeket, fejlesztéseket, legyen szó akár szoftverről, akár hardverről. Most például két fejlesztő jött rá, hogy az App Store-ban megváltozott valami: ugyanazon kifejezésre más keresési eredmények ugranak fel, a kereső algoritmuson láthatóan fejlesztettek Cupertinóban, és teljes csendben élesítették.

Apple-Updates-App-Store-Search-Algorithms-Developers-Say-2.png

A BestParking.com például azt vette észre, hogy a keresési kifejezésekre, szavakra optimalizált appok, amik korábban az első helyeket csípték meg, hátrébb kerültek a sok letöltést elért alkalmazásokhoz képest a találati listán. Vagyis már nem csak az számít, hogy mennyire jól választod meg a programod nevét, az is fontos, hogy mennyire népszerű az alkalmazásod. 

A Xyologic nevű cég egyik alapítója még érdekesebb változásra lett figyelmes: a keresőmező szerinte intelligensebb lett, és megpróbálja kitalálni, milyen témában vársz találatokat ahelyett, hogy gépesen szóegyezést keresne. Ha például a "gas" szóra keresel, akkor a program értelmezi, hogy te valószínűleg benzinkutakat vagy üzemanyagárakat keresel, és ezeket az appokat dobja fel, ahelyett hogy minden, a címében "gas" szót tartalmazó appot előre sorolna a listán.

Azt gondolják, hogy a változás mögött egy Apple által nemrég felvásárolt kis cég áll. Ők fejlesztették korábban az App Store-os appként felbukkant Chompot. A kereső egyébként jelenleg is elérhető az online üzletben.



Hazudni is hajlandó az Apple

Egy érdekes posztot találtam a Cult of Macen, ami egy nemrég levédett szabadalommal foglalkozik. A szabadalom címe "Techniques to pollute electronic profiling", és gyakorlatilag azt mutatja be, hogyan lehet kijátszani az adatainkra ácsingózó tech-óriásokat. A Facebookot, a Google-t, a Microsoftot, az Amazont és mindenkit.

A módszer: hazugsággal. És aki a hazugsággépet licenceli: az Apple.

Az információszerzés mára gigantikus iparággá nőtt, gyakorlatilag mindenki ácsingózik a fogyasztók pozíciójára, nemére, korára, szokásaira. Közben a privát szféra, a személyes jellegű adatok védelme az egyik legfontosabb kérdéssé vált, mert az egyenként értéktelen, tömegben remekül értékesíthető információkat mára már minden jelentős tech-vállalatnak kötelező gyűjteni. Lassan az ciki, aki nem vesz részt ebben.

0322-1.jpg

A nemrég levédett dokumentum pedig pontosan erre ad egy menekülési lehetőséget. Mert mi van akkor, ha az Apple úgy dönt, hogy a felhasználókra vonatkozó információkat ő holnaptól hamisítja? Ha a felhasználók kezébe ad egy kapcsolót, amit aktiválva beindul a kamugyártás? Ha például egy Mac-felhasználó Kaliforniából az Amazonon megvásárol egy könyvet Visa-kártyával, a rendszer hamisíthatja ezeket az információkat: kívülről ez úgy tűnik, mintha Kansasban vásároltak volna Linux PC-ről, AMEX kártyával, és nem könyvet, hanem bort. Az adatok megbízhatónak tűnnek a másik oldalról, csak éppen tökéletesen értéktelenek.

A szabadalmat nem az Apple készítette, viszont a dokumentum szerint kizárólagos licenc-joga van arra, hogy ezekkel a módszerekkel hazudjon. És mivel a világban található Apple-készülékek száma óriási - belevéve az iOS-eszközöket is természetesen -, egy ilyen kamugyár gyakorlatilag megsemmisítené az adatszerző gépezetet a mai formájában. Legalábbis más demarkációs vonalakat húzna a homokba.

Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy noha az Apple mindenki mást megtévesztene így, magának megtarthatná a valós információkat, stratégiai fontosságú pozíciót kialakítva.



Elektronika nélküli iPhone-kiegészítő

Na most megmutatom, hogy csinálnám, ha HiveDock-ügynök lennék.

Gondolkozott már Ön azon, hogy az iPhone-jának kijelzője túl kicsi? Hogy milyen jó lenne, ha a készüléken tárolt filmeket iPad-hez hasonló nagyságban nézhetné, miközben a készülék mérete nem változik?

Ezen segít a HiveDock! A berendezés tartalomvesztés nélkül nagyítja fel a kijelző képpontjait, egyesével, akár a sokszorosára is. Csak annyi a dolgunk, hogy behelyezzük az iPhone-t a megfelelő helyre, és a tartalomdúsítás automatikusan és azonnal megtörténik, kizárólag optikai módszerekkel. Nem kell bekapcsolni semmit. Buttonless technology.

HiveDock01-640x281.png

HiveDock03-640x426.jpg

Ezen kívül a készülék képes az iPhone hangszóróiból érkező hanghullámok felerősítésére is, hogy azok teltebbek legyenek, több basszussal - vagy legalábbis így tűnjön a fülünknek. Ehhez egy forradalmi mélyedést alakítottak ki az eszköz közepén, ami gondos mérnöki tervezés eredménye, a hanghullámok visszaverődése kínosan pontosan lett kiszámolva.

Jogos a kérdés: mennyi áramot fogyaszt ez a csodálatos készülék? A válasz: semennyit. Nemcsak megközelítőleg, egyáltalán nem. Ma már annyira fejlett a technika, hogy fogyasztás nélküli gépeket hozhatunk létre, kihasználva a Nap és a mérnöki munka erejét. A dizájn kialakításánál az Apple unibody technológiáját használták, a készülék alsó része egyetlen darab műanyagból lett fröccsöntve, míg a nagyító berendezéssel ellátott kijelző részt egy másikból alakították ki.

Az ára ennek megfelelően nem alacsony, nettó 35 dollárba, 8 ezer forintba kerül ez a hang- és képjavító csoda.

Te, nem az van, hogy ez egy drága nagyító egy műanyagba öntött lyukkal?

De.

Ja, oké.

A Gizmodo tesztje itt olvasható.




süti beállítások módosítása