Készült mostanában egy felmérés a Universum Global megbízásából, ami arra kereste a választ, hogy az amerikai diákoknak melyik vállalatnál érdemes elhelyezkedniük, méghozzá kategóriákra bontva. Az tisztán látszik, hogy a Google, a Microsoft és az Apple rendszerint ott van az élbolyban, de helyezésük nagyban függ attól, hogy a munkavállaló mihez is akar kezdeni a cégnél.
Aki mérnöki karrierre vágyik, annak a legjobb választás a Google, majd az IBM, utána jön a Microsoft, de a TOP 10-ben van még a BMW, az Intel, a Sony, az Apple és a GE.
Aki üzleti karriert képzelt el magának, az szintén a Google-nél kopogtasson, a Microsoft a hatodik, az Apple a kilencedik helyen szerepel.
Akik még csak most végeznek valamilyen üzleti főiskolán, azoknál is a Google az első számú ajánlott célpont, de már második helyen van az Apple, míg a Microsoft a 13. helyre csúszik vissza - a nagy hármasból itt a legnehezebb pályakezdőnek lenni.
Aki meg mérnökhallgató, az a NASA-nál jelentkezzen, ha nem jön össze, akkor a Google-nél, ha onnan is kidobják, menjen a Boeing-hez. Az Apple az ötödik, a Microsoft a hatodik helyez végzett, a Facebook csak a 35.
És akkor koncentráljuk az IT-hallgatókra. Náluk az ajánlott sorrend: Google, Microsoft, Apple, Facebook, IBM, Electronic Arts, Walt Disney Co., Amazon, Cisco és NASA.
Az Universum 160 ezer álláskereső adatai alapján állította össze listáját, amit itt tudtok megnézni.
Magyarósi Csaba
2011.09.30. 07:08
A hét elején Amszterdamba utaztam és valahogy bekeveredtem az egyik VIP váróba (majd a másik blogon leírom, hogyan). Rávetettem magam az ingyen piára és kajára, komoly lendülettel kezdtem el fotózni, amikor váratlanul két dolog is feltűnt.

az egyik, hogy a váró információs pultja lényegében egy iPad:

a másik meg, hogy itt láthatóan óriási iPhone-os rohamra számítanak és abból indulnak ki, hogy a lehetséges utasok legnagyobb része az Apple mobilját használja, pariban a Nokiával.

Úgy tűnik, a Blackberry már az üzleti felhasználók körében is visszaszorult a tervezők szerint, persze ettől még imádjuk a BerryBlogot és csapatát.
Magyarósi Csaba
2011.09.29. 16:41
Ahogy ígértem nektek, ma exkluzív beszélgetésben vettem részt Oliver Schusserrel, az iTunes európai vezetőjével. Az Apple célja az volt, hogy jobban megismerjem a Store hazai bevezetésének körülményeit, és sajnos tartotta is magát ehhez a célhoz. Ebből következik, hogy a filmekre, könyvekre, Pingre, Matchre vonatkozó kérdéseim mind lepattantak Schusserről, egyikre sem válaszolt, és a kitartó kérdezésnek annak vetett véget, hogy kerek-perec kijelentette, itt ma csak a Music Store-ról lesz szó.
Van azért jó hírem is: kiderült, hogy az amerikai bolt lényegében teljes kínálata elérhető nálunk is, mind a 19 millió dal, még ha ezek nem is voltak megtalálhatók az első órákban. A bővülés meg folyamatos lesz, a következő néhány hétben, hónapban számtalan magyar előadóval bővül a kínálat.
Megtudtam azt is, hogy továbbra sem segítette az egyeztetést valamilyen Európán átívelő törvénycsomag, mind a 12 tagállammal külön kellett megegyezni, ami érthetővé teszi, hogy miért csak most kaptuk meg a boltot: kelet-európai országokkal és hivatalokkal dűlőre jutni nyilván nem egy leányálom.
Lényeg, hogy itt van a bolt, örüljünk neki egy kicsit, mielőtt nekiállunk követelni a filmeket is. Meg a többit.