Lesújtó eredménnyel zárult az Apple auditja azokban a kínai gyárakban, ahol a szerződéses partnerek a cupertinóiak termékeit állítják elő. 83 gyárat vizsgált meg az Apple, kiderült, hogy a felében nem fizették ki a túlórákat, 23 üzemben pedig sokszor a minimálbér alatti összeget adtak a munkások egy részének.
25 gyárban etnikai, rokkantsági vagy politikai alapon történő diszkriminációt tapasztaltak, az üzemek ötödénél pedig munkára alkalmatlan körülményekkel találkoztak.
Kis százalékban ugyan, de előfordult olyan eset, hogy a törvényben meghatározott minimum életkor alatt dolgoztattak részmunkaidőben fiatalokat. Összesen azonban 25 ilyen esetről tudnak hét gyárban. Egyes munkásoknak pedig fizetniük kellett azért, hogy felvegyék őket.
Még érdekesebb, hogy a tanulmány megjelenik évről évre az Apple honlapján, bárki letöltheti, böngészheti. Mondok egy példát, miért elképzelhetetlen ez Magyarországon. Egyszer az egyik külföldi gyártó magyarországi telephelyén a fülem hallatára mondta a kontrolling vezető, hogy probléma van a munkaidő-kimutatással februárban. Úgy tűnik, februárban kevesebbet dolgoztak.
Miután megtudta, hogy február csak 28 napos, azt kérte, egyenlítsék ki a görbét, nem érdekli, hogyan. Máskor a partnercéget kellett a minősítésben ötösre jelölni, hiába állt inkompetens lusta disznókból a banda. Egy ilyen közegben vajon mennyire sanszos egy hasonló dokumentum kikerülése a weboldalra?
Az Apple kínai gyáraiban kiskorúakat is dolgoztatnak
Az Apple nekiment a Microsoftnak a reklámok miatt
Úgy néz ki, a kaliforniai cég jogi osztálya nemcsak egy rakás, pecsétgyűrűs, olajozott hajú dörzsölt olasz ügyvédből áll, akadnak ott igazi balfácánok is. Egyikük ugyanis felhívta a Microsoftot, és követelőzni kezdett, hogy a cég azonnal állítsa le a Laptop Hunters-hirdetéseket, amin a redmondiak azóta is röhögnek.
Bizonyára emlékeztek ezekre a reklámokra, itt a blogon is megjelent talán az összes: a tematika szerint felbukkan egy főszereplő, aki olcsó, de jó laptopot keres, általában a Macenkél kezd, de az árcédula megnézése után elmegy a kedve, majd valamilyen HP-vel vagy Sony-val megy haza, amit a Microsoft emberei meg is vesznek neki.
Na most maga Kevin Turner, a redmondi cég egyik vezetője számolt be arról, hogy a közelmúltban kaptak egy hívást az Apple jogi osztályától. A hang a másik oldalon azt követelte, hogy hagyják abba a reklámok készítését, mert a Macintoshok mostanában olcsóbbak lettek. "Valami száz dollárt bírtak csökkenteni az árat, vagy ilyesmi", röhögött Turner, aki szerint ez volt a legviccesebb üzleti jellegű hívás ever. Majd ígéretet tett arra, hogy tovább készítik a hírdetéseket.
Az iTunes-t szolgálja majd ki a bazi nagy adatközpont
Van ugye ez az óriási adatközpont, amit az Apple húz majd fel Észak-Karolinában, és amiről eddig nem nagyon tudtuk, mire lesz jó. Ötletek persze voltak, de most már hivatalosnak tűnik, hogy az egymilliárdos óriás az iTunes-t és az App Store-t szolgálja majd ki. Eddig főleg külsős partnerek adták az erőforrásokat, például az Akamai, igaz, utóbbinak egyik tulajdonosa éppen az Apple.
Amint az kiderült, az adatközpont 20 megawattot fogyaszt majd, ami 16 ezer háztartás üzemeltetéséhez is elég lenne. Az egymilliárdos beruházás mellett az Apple körülbelül tízmillió dollárnyi adót fog fizetni tíz év alatt a Catawba államban található Maidennek, aminek örülnek a helyiek, hiszen az Egyesült Államok egyik legszegényebb régiójáról van szó.
Kinyírja a Pre-szinkronizációt az iTunes
Mehet az update, itt a 8.2.1-es verzió, ami nemcsak 83 megabájtos, nemcsak egy rakás hibát javít ki, de valószínűleg hazavágja a Palm Pre-szinkronizációt is. A konkurens egyik nagy dobása ugye az volt, hogy az Apple zenelejátszójával is hajlandó volt együttműködni, amivel megkönnyítették az átállást az iPhone-ról, de már a hír bejelentésekor tudni lehetett, hogy a kaliforniai cég amilyen hamar csak lehet, ellentámadásba lendül.
Egyébként most, hogy minden update lezár egy kiskaput és megnyomorít valakit, egyre kevésbé vagyok lelkes az Install-gomb megnyomásánál.
Fel kell robbannia az AppStore-nak
Ezt a terhelést nem lehet bírni, valamikor muszáj durrannia. Áprilisban még nagy szám volt az egymilliárd letöltés az Apple online boltjában, most meg már már másfél milliárdnál tartunk. Vagyis kilenc hónap eredményének felét sikerült összehozni három hónap alatt.
65 ezer alkalmazás közül válogathatunk, ebből körülbelül 13 ezer játék, 226 pedig fingós program.
Többen találgatják az ellenfelek esetleges ellenlépéseit, a T-Mobile, az Android és a többiek próbálkozását egy hasonló üzlet létrehozására, egyesek azt is megkockáztatják, hogy már nem is iPhone-killer kell ide, hanem AppStore-killer. Az igazság azonban az, hogy a versenytársak sehol sincsenek, az Apple üzlete meg úgy száguld, hogy nem lehet követni szabad szemmel.
Megint mások amiatt aggódnak, hogy elérkezik a kis fejlesztők aranykorának a vége. Míg korábban bankot robbanthattak az egyénileg induló versenyzők, a játékipar óriásai egyre jobban megvetik a lábukat a platformon. A Gameloft például átlagosan 200-300 ezer dollárt költ egy alkalmazás fejlesztésére. Ezzel pedig nehéz versenyezni.
A jó hír, hogy nem mi hagyjuk magunkat, és továbbra is az olcsó programokat keressük. Így aztán a nagyok is kénytelenek néha akciózni, hogy felkerüljenek a toplistába, hogy aztán a hullámot meglovagolhassák. Az ingyenes programok természetesen a legkeresettebbek: A Metal Gear Solid free verziója 60 ezer szavazatot, míg a fizetős alig több mint ezret kapott a felhasználóktól.
Közben a cupertinóiak egymilliárd dollár értékben bővítik a szerverparkjukat a keleti parton. A számokat nézve ki lehet találni az okát.