almalé és kungfu Rólunk

BUÉK minden Appleblog olvasónak!

Drága mindenki! Kicsit eltűntünk Ádámmal múlt héten, ami persze eufemizmus arra a parasztságra, hogy még boldogkarácsonyt kívánni sem bukkantunk fel, pedig gondoltunk rátok, csak olyan hirtelen nyílt meg a pihenés lehetősége előttünk, hogy az gyorsan el is nyelt minket, mint a Sarlacc szája (és azóta is emészt az eset minket).

bobafettescapessarlacc-a03-037.jpg

Mentségünkre szóljon, hogy brutális év van mögöttünk, új dizájnt vezettünk be, átálltunk az új kommentmotorra, átalakítottuk kicsit a hírezésünket, brutális mennyiségű videós tartalmat kezdtünk el gyártani nektek és az appleblogos tevékenységünkkel párhuzamosan az Egy nap a városban blogon indítottunk egy utazós videósorozatot, egy lakberendező szolgáltatást, és bónuszként írtunk egy könyvet Budapestről. Ja, és beizzítottuk a jótékonysági projektünket, a Város Hősét, amivel megpróbáljuk felszámolni a gyermekéhezést. 

És tényleg csak extra bónuszként nekiálltam az Attraktor című videós projektem utódjának, az Xtraktornak, amit márciustól láthattok a Discovery műsorán, és amiben a rendezőtől a vágón át a vízhordóig lényegében ezer dolgot csinálok, szóval 2015-öt kicsit túltoltuk, ami időnként váratlanul bunkóságnak tűnik, ezért elnézést kérünk.

Na de: kívánunk utólag mindenkinek Boldog Karácsonyt, reméljük, sikerült megemészteni az ipari mennyiségű élelmiszert és persze Boldog 2016-ot, ami ma éjfél után eljön. Készülünk egy rakás újdonsággal nektek az Appleblogon, azt megígérhetjük, hogy jobb év lesz, mint bármelyik korábban és persze maradunk azok, akik vagyunk: független bloggerek, akik nem állnak senki alkalmazásában, akik megírják vagy elmondják videóban, ha valami nem működik, de persze azt is, amikor valami igen, és mint ilyenek, fajtánk utolsó példányai vagyunk, veszélyeztetett fajok.

Köszönjük az egész éves közös bulit és 2016-ban még kétszer nagyobb lendülettel vágtatunk tovább!

Éljen!



Videó: a legerősebb iMac, amit valaha készítettek

27 col, 5K-s kijelző, 4 gigahertzes Core i7-es, 24 gigabájt memória, Radeon M395 gpu: mire elég a piacon kapható legerősebb iMac? Jó alaposan kipróbáltuk a dögöt.

 

A Facebookra itt, a Youtube-csatornára meg itt tudtok feliratkozni, a gépet itt tudjátok megvenni.



Karácsonykor durva tartalomfrissítés várható az Apple Musicon

Vagy nem. De valami lesz.

A Billboard információi szerint ugyanis szenteste a Beatles dalok felbukkannak majd EGY streaming szolgáltató kínálatában. Ezzel a digitális korba mindig csak vonakodva érkező kiadó elsőként jelentetné meg a híres albumokat ilyen felületen.

screen_shot_2015-12-20_at_09_49_20.png

És ugye ez az "EGY" jelentheti a Spotify-t vagy más szolgáltatót is, mi azonban mégis biztosra vesszük, hogy az Apple Music lesz a befutó, ugyanis:

  • A Beatles dalok kiadója az Apple Records, akik a névért pereskedtek is eleget a cupertinóiakkal. Teljesen elképzelhetetlen, hogy ne az Apple adja ki az Apple dalait. Minden más eset

iszonyú béna lenne.

  • Az Apple és a Beatles - dalai - között korábban is szoros volt a kapcsolat. 2010-ben a gombafejűek számait digitálisan először az iTunes Store-ban lehetett letölteni. Napok alatt 2 millió letöltés született az Apple online áruházában.
  • Az Apple egyébként is nagyon rajta van az exkluzív szerződéseken, az AC/DC-t is ők rántották be a digitális világba 2012-ben, ők később az Apple Music-ban is megjelentek. Taylor Swift 1989 World Tour című koncertfilmjét épp most adták ki exkluzív szerződéssel, csak az Apple Musicon. Ráadásul a The Beatles 1+ című, 50 videót tartalmazó gyűjtemény is kizárólag az iTunes-ban bukkant fel nemrég.
  • És még egy érv: Steve Jobs példaképének tekintette a Beatles-t. Ezt mondta:

My model for business is The Beatles. They were four guys who kept each other kind of negative tendencies in check. They balanced each other and the total was greater than the sum of the parts. That's how I see business: great things in business are never done by one person, they're done by a team of people.

Jobs pedig elsírta magát örömében, amikor megjelent iTunes-on a Beatles. Mi eléggé csalódottak voltunk mondjuk emiatt öt évvel ezelőtt.

Egy hat hónapos exkluzív szerződésről beszélnek teehát, vagyis jövő nyárra az összes streaming-szolgáltatónál megjelenhet a Beatles. Vagy mindenhonnan eltűnik, ki tudja.

Csak hogy érezzük a döntés súlyát: jelenleg a zenekar The Beatles Box Set nevű, 270 dalból álló gyűjteménye 80 euróért megy az iTunes Store-ban. Ebből a pénzből majdnem másfél éves tagságot lehet vásárolni az Apple Music-ban vagy Spotify-ban, korlátlan zenehallgatással.

update: ja, és ha ez nem csigáz fel, de érdekelnek a karácsonyi akciók más online Apple üzletekben, itt van egy jó kis lista.



Az Apple csendben próbálja kicsinálni a Google-t

A Forbes-on olvastam az alábbi gondolatmenetet, ami egyszerre nyújt betekintést a PR színfalak mögé, és ad magyarázatot az Apple néhány lépésére.

Amikor Tim Cookék bejelentették az iOS 9-cel annak a lehetőségét, hogy fejlesztők reklámblokkolókat fejleszthetnek a készülékre, nem korbácsolták fel a tengert, hivatalosan alig történt valami. Eddig nem volt szabad, most már igen, kinek baj az? Az Apple liberálisabb lett, na és?

Valójában az a lépés egy jól felépített stratégia része volt. Nem, nem az Appleblogot vagy az Almalé és Kungfut akarták kicsinálni azzal, hogy újabb fronton adnak lehetőséget a hirdetések elbújtatására. A Google-t akarták bántani.

Az adblock soha nem látott népszerűségre tett szert, exponenciálisan növekszik azok száma, akik az ingyenes tartalomért cserébe sem processzoridő-csökkenést, sem színes izéket nem hajlandóak elviselni. Ami egy mobileszköznél még inkább érthető, hiszen a gyorsan merülő akksikat mindenáron meg kell védeni, még akkor is, ha emiatt intelligens reklámokat fejlesztenek ki, amiket akár kislányokkal is összekeverhetünk - via South Park. És ez a trend már az iOS 9 előtt is megfigyelhető volt, mostanra valószínűleg még inkább eszkalálódott a helyzet.

social_ogily_2015_adblockers.jpg

A Google-nek már az is fájt, hogy az emberek a desktopról a mobilra vonultak át, hiszen itt még nincs olyan kiforrott rendszere a cégnek, mint az asztali rendszeren, ráadásul a hirdetési árak is alacsonyabbak mobilon. A Google-nak nem olyan értékes egy mobileszközt használó, mint egy asztali gépnél ülő ember. Kivéve persze, ha tudja róla, hogy magasabb vagyoni státuszú, ezért számára tolni hirdetést jobban megéri.

És hol van több magas vagyoni státuszú mobilhasználó? Így van, az Apple-nél. iOS-t használnak.

És az Apple a hirdetésblokkolók engedélyezésével egy csapásra kizárta az iOS-es böngészők egy részéből a Google-t, a hirdetéseivel együtt. Sőt, betolták az Apple Newst is a rendszerbe, hogy a lapokat, és a tartalmukkal eladott hirdetéseket egy kézben tartsák, és profitálhassanak belőle.

Ez egy nagyon kifinomult politikai játszma, és a Google egyelőre nem lépett semmit. Kevés eszköze van a válaszra, és ha termonukleáris háborút nem is kaptak az Apple-től, az egyre erősödő, Tim Cook-féle privacy-lincshangulat mellé - amely kérdésben egyáltalán nem állnak nyerésre - még azt is végignézik, ahogy húzzák ki a lábuk alól a talajt, kihasználva a fogyasztói szokások gyors átalakulását.



Ellepik a zöld növények a jövő Apple Store-jait?

Vasárnap olyan történik, ami az univerzumban ritkán: újságírót engednek be Jony Ive fejlesztő laborjába, valamint Angela Ahrendts bemutatja a 60 Minutes című CBS-műsor stábjának a jövő Apple Store-jait.

Két kép áll a rendelkezésünkre ahhoz, hogy megpillantsuk, milyen lesz a jövő Apple Store-ja. De hogy ezeket értékelni tudjuk, lássuk, milyen a jelen Apple Store-ja:

iinterior.jpg

applestoreintlarge.jpeg

apple-store.jpg

Itt pedig a vasárnapi műsor képei:

Tovább olvasom



süti beállítások módosítása