Körülbelül három hete töltöttem le a Carat nevű appot, ami azt ígérte, hogy segít megnövelni az iPhone akkuidejét. Nekem még a 4-es modellem van, nincsenek olyan problémáim, mint néhány 4S-t használó ismerősömnek, akiknek konkrétan kiegészítő akkumulátorokat kellett ajánlanom, hogy kihúzzák egy napig, de némi optimalizálás az én mobilomra is ráfért.

Telepítettem a programot, aztán két hétig néma csönd. Akármikor indítottam el, azt az infót kaptam, hogy az adatok feldolgozása még folyik, várjak türelmesen, rövidesen azonban elmondja, mit kell tennem.

Bíztam a Caratban, mert elég profi csapat áll az ingyenes app mögött. A Berkeley Egyetem informatikai részlegének néhány koponyája állt össze, hogy elkészítse a programot, ami ennek megfelelően nem nagyon szép, viszont eléggé hasznos. Monitorozzák a telefonokat, amikre telepítették a szoftvert, összegyűjtik az információkat, majd ezeket átnézve megállapítják, hogy melyik alkalmazások csökkentik az akkuidőt.

Nem feltétlenül hibás programokról van szó, de bőven akad köztük olyan, ami jelentősen csökkenti az egy feltöltéssel megtehető távolságot és egy idő után el is kezdi szórni a Carat a jótanácsokat.

Például: indítsuk újra a Camera appot és nyerünk 1 óra 4 percnyi üzemidőt. És így tovább.

fotó.jpg

Nyilván egy külső akksit nem vált ki a program, de arra tökéletesen alkalmas, hogy az estére lemerülő mobilból majdnem lemerülőt varázsoljon, ami sokszor életmentő lehet.