Na ez van, ha nem szerveznek egy rendes keynote-ot, miközben egy rakás újdonság jelenik meg az Apple Store-ban. A csütörtök esti sörözés közben kell meghallanom, hogy bizony az Apple nemcsak a Maceket, de a távirányítót, az Airport Extreme-et és a Time Capsule-t is frissítette.

A távirányítót mi is beígértük korábban, a várakozásoknak megfelelően az új Macek szabásmintái alapján készült. Az én ízlésemnek ugyan egy kicsit nagyméretű az új Remote, a mostaniban azt szeretem, hogy a lakásban járkálva mindenhol a zsebemben van, és ha valami borzalom kezd el szólni, kattintok. Ez a lakli viszont nem biztos, hogy kompatibilis minden mackónadrágommal.

Az Airport Extreme és a Time Caspule változatlan áron, megnövelt antennateljesítménnyel kapható, az Apple szerint 50 százalékkal gyorsabb a wifi adatátvitel, és 25 százalékkal nagyobb lett a hatótávolság. Azt is írják, hogy a Time Capsule-os backup 60 százalékkal gyorsabb lett, mint korábban, bár azt nem tudom, hogy ez csak a wireless módra érvényes, vagy ethernetes rásegítésnél is jobb lett-e a teljesítmény.

Ettől egyébként nem voltam elájulva korábban, két-két és fél gigát másolt fel óránként a Time Capsule legutóbbi verziója Leopard alatt az első backup során. Nem sokkal lett gyorsabb akkor sem, ha ethernet kábellel kötöttem össze a laptopot és a Capsule-t. Bár rá van írva az Apple tájékoztató füzetére, hogy "could take overnight", de nekem a mérések alapján úgy tűnt, hogy ez nem kifejezés. 70-80 giga esetében több mint egy napig elzümmöghetett a merevlemez, mire végzett.