Azt már tudjuk, hogy eladási számok tekintetében az Apple fennállása legjobb negyedévét zárta és a teljes éves távlatban is rekordot döntött. A koronát erre a teljesítményre azzal sikerült feltenni, hogy több Apple Watch fogyott az elmúlt év alatt, mint amennyit a teljes svájci óraipar képes volt értékesíteni a 2017-es esztendő során.

Bár az okosórák és úgy általában a viselhetők piacának robbanása egyelőre még várat magára (ennek elsősorban azért leginkább technikai okai vannak, sokaknak még nem ad annyi pluszt, amiért megéri megvenni), a Watch népszerűsége a megjelenése óta gyakorlatilag megállás nélkül impresszív mértékben tudott nőni. A Canalys számításai alapján 18 millió fogyott a 2017-es gazdasági év alatt, ami közel 50 százalékos növekedés a 2016-os 12 millióhoz képest.

A kutatócég számításai alapján az eladott órák közel fele, egészen pontosan 48 százaléka Series 3 modell, a maradék 52 százalékon osztozik a Series 2 és a régebbi típusok. A Series 3 esetében a vevők 13 százaléka választotta az LTE-s kiadást, míg 35 százalék beérte a Wi-Fis, GPS-es verzióval.

Egy másik forrás, az IDC mérései alapján az utolsó negyedévben a svájci óragyártók összesen kevesebb órát adtak el, mint Cupertino, ezzel pedig az Apple vált a világ legnagyobb óragyártójává. "A Watch még mindig a piac legnépszerűbb okosórája, jelentős fölénnyel, így most már a svájci brandek is futhatnak a pénzükért." - fogalmazott az IDC ügyvezetője a jelentésben.