Imádom ezeket a heteket. Amióta valaki bedobta pletyka-kézigránátot, és jobbról-balról érkeznek a bennfenteskedő találgatások. Kicsi-e nagy-e, meg hogy hogy látjuk ezt mi.

11837-5230-applevan-l.jpg

Sőt, Gene Munster be is árazta az egész bizniszt az Apple számára, így szerencsére már Tim Cook is tudja, hogy mennyit keresne egy saját kocsival. Én már múlt pénteken jelentkeztem egy közelítő becsléssel az Apple Car árára vonatkozóan, de mentségemre legyen mondva, hogy vicceltem. Az Piper Jaffray elemzője nem.

Figyeljetek, így kell elemzősködni.

16.4 millió új autót adtak el az USA-ban tavaly. Az átlagos eladási ár 31 ezer dollár volt augusztusban, kábé. Az Egyesült Államok autópiaca évi 500 milliárd dolláros forgalmat produkál. Idáig mindenki tudja követni. Most jön a csavar: HA az Apple CSAK a 10 százalékát vinné ennek a tortának - mert miért ne -, az 50 milliárd dollárt jelentene a cupertinói cégnek. Kész. Ez volt az elemzés.

Na meg ott van a másik nagy csata, hogy az autó végül sofőr nélküli lesz-e vagy nem. A Wall Street Journal szerint: NEM. A Reuters szerint: IGEN. Az elemzők egy jelentős része szerint EGYIK SEM. A Verge szerint: MINDKETTŐ.

Ez utóbbi a legérdekesebb állítás, először ebbe menjünk picit bele. A lap szerint a self-driving nem egy kétállású kapcsoló, hanem egy folyamat. Oké, 2011-ben én is olyan CLS-sel vezettem le Olaszországba, ami magától visszarántotta a kormányt, ha kimentem a sávból, lassított, ha előttem túlságosan ráléptek a fékre és nem engedett sávot váltani, ha ütközéssel végződött volna a dolog. A Tesla Model S meg már úgy vált sávot magától, hogy csak indexelni kell, az automata parkolást meg senkinek sem kell már bemutatni.

Szóval a Verge szerint az Apple úgy viselkedne ebben a helyzetben is, mint máskor mindig (vagy legalábbis ahogy emlékszünk rá): először csak a stabilan működő funkciókat tenne bele az első termékbe, amit tesztelgethet, javítgathat, a teljes önműködő autó csak évekkel az első iCar után jöhetne ki az utakra.

De a legerősebb - és szerintem is a legvalószínűbb - az EGYIK SEM lehetőség. Mert miből gondoljuk, hogy az Apple nem az iOS-sel integrált fedélzeti rendszert teszteli? Hogy nem a térképes szoftverhez készít képeket? Hogy nem egy Apple Dashboard, vagyis egy iMűszerfal készül, amit az autógyártók illeszthetnek majd be plusz kiegészítésként? Belső pletykákból sejtjük csak, és egyetlen emailből, amit állítólag egy Apple-dolgozó küldött, egy elég provokatív állítással, ami lehetett vicc vagy igazi PR-provokáció.

Ez kevés. Ettől minden lehet igaz, és az ellenkezője is. Izgalmas idők!

Le ne maradjatok az autós hírekről, itt gyűjtjük mind!