Nem egy nagy dolog, de attól még idegesítő. Volt nálunk egy áramszünet, és onnantól a MacBookom alig bírt csatlakozni az itthoni wifi routeremre. Gondolkozott, szenvedett, csatlakozott, aztán inkább mégsem, nem találta, csak ha megmutattam neki. A jelszóra már emlékezett, sokszor mégis percekig szerencsétlenkedtem minden egyes ébredést és újraindítást követően.

Aztán megtaláltam a problémát, ami könnyebb volt, mint gondoltam. A poszt tehát nem irodalmi értékű, de akinek hasonló problémája akadt, az Google-ből rátalálhat erre a posztra.

Amik nem használtak:

- A preferált hálózat-listában állítsuk legfelülre a saját routerünket. System Preferences -- Network -- Wi-Fi -- Advanced -- Preferred Networks.

hál.png- Ugyanebben a listában, az alul található kis mínusz jellel töröljük ki a kérdéses hálózatot. Ezek után csatlakozzunk hozzá úgy, mintha először tennénk.

- Indítsuk újra a routert

- Káromkodjunk

Ami használt:

Most tapasztaltam meg, a Mac-használók első és legfontosabb menekülő útja mennyire hasznos is lehet: a Repair Disk Permissions és egy újraindítás megoldotta a problémát. Banális megoldás, de működik.

disk.pngA jogosultságok javítása a Disk Utility alkalmazásban található (legegyszerűbb, ha a Spotlight keresőbe írjuk, hogy Disk, és nyomunk egy Entert), itt válasszuk ki a saját merevlemezünket, és nyomjunk a Repair Disk Permissions gombra. Mérettől, adatmennyiségtől és háttértár típustól függ, meddig tart a dolog, akár negyed-fél óráig is mehet, de az én 128-as SSD-men két-három perc alatt megvan. Restart, és máris ment rendesen a wifi.