Nem panaszkodhatnak, hiszen több termékkel is piacvezető a cég. Mégis, ha megnézzük, mik a trendek az Apple játszóterein, rájövünk, miért zsugorodnak ők is, és miért van szüksége egy új lábra, minél előbb.

Tablet

12 százalékkal csökkentek a tablet-eladások az előző negyedévben az egy évvel korábbi eredményekhez képest. Igen, továbbra is az Apple vezeti a sort, csaknem 26 százalékos piaci részesedéssel, az IDC elemzői szerint

Itt írtam arról, hogy az iPad eladási görbéjét még mindig nem támasztják meg az állandó, kiszámítható fogyasztások, de az iOS 10-től lehet várni, hogy megnyomja kicsit a számokat. De ha így is történik, a helyzet akkor is az lesz, hogy a tablet-eladások a világban csökkennek, és várhatóak csökkenni is fognak.

screen_shot_2016-08-02_at_10_18_19.png

Okosóra

Idén számítunk az Apple új okosórájára, annál is inkább, mert az eladásokon nagyon meglátszik már, hogy jönnie kell az új modellnek. Viszont ez sem egy progresszív piac, 31 százalékos csökkenést tapasztalni az eladásokban világszerte, ám az Apple ezt a zsugorodó területet is uralja: 47 százalékos a piaci részesedésük. Kérdés, hogy ez mire elég.

Okostelefon

Az iPhone, meg általában az okostelefonok eladásainak görbéje meredek felívelést mutatott sokáig. Az okostelefonok 2016 első negyedévében laposodtak el, ekkor már alig fogyott több telefon, mint egy évvel korábban. Látszik, hogy a sok-sok éven át tartó terjeszkedés most megtorpant, és az iPhone-eladások sem mutatnak egy ideje növekvő tendenciát:

screen_shot_2016-08-02_at_10_17_11.png

Oké, az Apple ezt a piacot nem viszi, de az iPhone-ok mégis lefölözik az itt termelődött profit nagy részét. Csak hát ez is: csökken.

Mac

A számítógépek korunk teherautói. Kellenek, jó, hogy vannak, de nem annyira szexik. Ráadásul a tabletek sok felhasználónak helyettesítik is a hagyományos laptopokat, úgy általában nagyon zsugorodik a PC-iparág. A Mac-eladások ennél sokkal jobban muzsikálnak, mégis, az Apple is jól tudja, hogy erre a területre már nem építhet. Legalábbis nem azt a profittermelő gépezetet, amivé váltak az iPhone miatt.

Egyetlen terület maradt, ami tartós növekedésben van még mindig az Apple portfólión belül: a szolgáltatások. Mindegy ugyanis, hogy kevesebb készülék fogyott, de fogyott. És az új vásárlók új szoftvereket vesznek, új zenéket hallgatnak, filmeket néznek, és így tovább. Ez azonban kevés lesz az Apple-nek, akiknek már nemcsak a rajongói elvárások, de kőkemény pénzügyi megfontolások miatt is gurítaniuk kell valamit jövőre, ha már az autós projektet 2021-re várjuk, és lesz abból még későbbi dátum is.