Múlt héten jelent meg a Jobs-film előzetese, ami alapján valami izgalmasra számíthatunk, nekem legalábbis nagyon tetszik az egész ritmusa, a feszültség, az atmoszféra.

 

Ettől még persze nem feltétlenül hiteles a film.

A bemutatóban ugyanis a Seth Rogen játszotta Wozniak olyanokat vág Jobs fejéhez, hogy az nem mérnök, nem formatervező, még egy szöget sem tud beverni a falba, a grafikus felületet lopták, az áramköröket Woz tervezte, mégis mi a fenéért beszél mindenki Jobsról?

Fassbender erre úgy válaszol, hogy vannak, akik hangszereken játszanak, ő viszont a karmester.

Megkérdezték Woztól, hogy mennyire hiteles a fenti jelenet, és közölte, hogy

semennyire.

Akik ismerik a jóindulatú plüssmackóra emlékeztető fickót, biztos meg is lepődtek a bemutatónak ezen a részén, és Steve is megerősíti, hogy soha életében nem hagyta el ilyesmi a száját.

screen_shot_2015-07-06_at_16_00_34.png

“Nem beszélek így. Sosem mondanék olyan, hogy a grafikus felületet lenyúltuk. Sosem éreztem úgy, hogy ellopta volna előlem az elismerést”.

És ezek után mit mond még? Hogy perel? Hogy kihagyja a bemutatót? Hogy elégeti a celluloidszalagokat? 

Nem, hanem ezt:

“Tetszett a bemutató. Volt lehetőségem beleszólni a forgatókönyvbe, de nem akartam. Ez a producer, az író, a rendező és a színészek kreatív munkája, nem tartozik rám. A film elsődleges feladata a szórakoztatás. Nem mondtam sose hasonló szavakat, de az üzenet lényege átjön. Nagyon sok felbukkant a trailerben Jobs személyiségéből, és voltak pillanatok, amikor majdnem elsírtam magam. Biztosan ott leszek a bemutatón”.

Woz egyszerűen utolérhetetlenül szeretnivaló. Ha mackó lenne, most meg kéne dögönyözni.