A legújabb adatok szerint megint minden várakozást felülmúló méretűre növekedett az iOS az amerikai piacon: júliusban 43,4 százalékos volt a piaci részesedése az egy évvel korábbi 35,6 százalék után. Ez közel 8 százalékos növekedés, míg az 51,1 százalékos Android körülbelül ugyanennyit veszített súlyából.

A többiek továbbra is alig látszanak: a BlackBerry a tavalyi 1,9 százalék után idén 1,2 százalékon áll, szóval az új operációs rendszer finoman szólva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és ott van még a Windows Phone, ami 3-ról 3,5 százalékra stagnálta fel a piaci részesedését.

Ez az eredmény több mint remek: ahogy azt már többször leírtuk, az Apple-nek nem a piaci részesedés az elsődleges célja, csak amennyire az a profit növekedését szolgálja. Könnyedén licencelhetnék az operációs rendszert, hogy az minden mobilra rákerüljön, ami bizonyára jelentősen növelni az iOS súlyát, de súlyos csapást jelentene a nyereségre. És az Apple nem a Google: nem egy ingyenes operációs rendszert gyárt, amin szinte egyáltalán nincs haszna, hanem mobilokat és tableteket, óriási haszonnal. Az iOS nem a termék, csak a terméket kiszolgáló szoftver.

A termék viszont felsőkategóriás, ezért is fantasztikus, hogy az amerikai piacon képes tartani a lépést a jóval heterogénebb képet mutató Androiddal: száz gyártó ezernyi filléres készüléke próbálja lenyomni az iOS-t, kevés sikerrel.

A világpiacon nézve a helyzet már jóval vegyesebb: Németországban, Franciaországban, Mexikóban, Spanyolországban például jelentős az Android előnye, míg a briteknél vagy Kínában árához és a szereplők számához (1) képest nagyon erős az iOS.

Screen Shot 2013-09-03 at 8.06.48 AM.png

A Kantar 2013 júliusi statisztikáit érdemes bogarászni, mert izgalmas trendek derülnek ki belőle. Innen tudjátok letölteni a pdf-et.