Az NPD-től jönnek a számok: megvizsgálták az amerikai eladásokat és kiderült, hogy a vékony és könnyű laptopok, szóval az ultrabookok piacának 56 százalékát vitte az Apple. Az összes többi gyártó osztozott a maradék 44 százalékon.

Ez egyébként nem nagy meglepetés: korábban már számos kutatás bizonyította, hogy azokon a piacokon, amiken az Apple egyáltalán jelen van, messze piacvezetők. Nem az Apple a legnagyobb gyártó, de ha csak az ezer dollár feletti gépeket nézzük (a cégnek csak egy típusa, a Mac mini van ezer dollár alatt), a forgalom nagy részét viszik a kaliforniaiak.

13.06.22-MBA-1.jpg

És mivel az ultrabook nem egy olcsó platform, tehát a konkurensek is jellemzően az ezer dollár fölötti sávban mozognak, logikus, hogy az Air a legnépszerűbb a kategóriájában.

Fontos infó, hogy ezek a számok az első öt hónap eladásai alapján álltak össze, szóval az új, Haswell processzorral szerelt változatok eladásai még nincsenek benne a remek eredményben. Azokkal várhatóan bőven 56 százalék fölé menetel majd az Air.