A Fortune megvizsgálta, hogy mit kommunikáltak a lapok az iPhone 5 ötmilliós nyitóhétvégéjéről, majd hogy mit gondoltak ugyanezek az újságok a Samsung Galaxy S4 tízmilliós nyitóhónapjáról, és vicces következtetésre jutott: az Apple eredményét kiábrándítónak, a Galaxy-ét csodálatosnak tartották. Pedig a koreai cég csak kétszer annyi mobilt adott el, tízszer annyi idő alatt.

iPhone5launch051713.png

GS4launch051713.png

Tovább torzítja a képet, hogy míg az Apple eladott készülékekről, addig a Samsung csak a kiszállítottakról beszél, szóval a tízmilliós darabszámból ki kell vonni azt a néhány milliót, amelyik egy raktárban várta, hogy megvegye valaki.

És még egy érdekesség: az iPhone-t kilenc országban kezdték el árulni, míg a Samsung mobilját hatvanban. Ha egymás mellé rakod ezeket a számokat, kiderül, hogy az iPhone startja lényegesen erősebb volt, mint az új Galaxy-é, a sajtóban mégis egészen más hangulat alakult ki a számok kommunikációja után.