Emlékszem még azokra 2007-es, 2008-as kommentekre, amikben biztosítottak minket arról, hogy az iPhone egy értéktelen vacak azokhoz a Japán csúcstechnikás telefonokhoz képest, amiktől azonnal kiégne a nyomorult kelet-európai agyunk.

Azóta is várom a részletes bemutatókat ezekről a mobilokról, bemutatókat, nem specifikációlistát. Valójában már nem is várom, a japánok sem teszik, 2012-ben ugyanis az iPhone lett a legnépszerűbb mobil az országban, mindenki az Apple után kullog. A kaliforniai cég piaci részesedése tavaly elérte a 15 százalékot, míg a második helyezett Sharpnak és Fujitsunak 14-14 százalékkal kellett beérnie. Úgy látszik, már a japánok sem értik, mi kell a japánoknak.

iphone5-landscape-100021460-large.png

Az egyébként tény, hogy az ország a világtól elszigetelten fejlődött, sokan mobilipari Galápagos-szigetnek is hívták, mert olyan sajátos fajok alakultak ki. Mindenkinél előbb kezdték el használni a mobilkamerákat, az NFC-fizetési módokat és a mobil TV-t, és bár ezek közül van, ami a mai napig hiányzik az iPhone-ból, a felhasználók egy részének a jelek szerint már fontosabb a mobil többi jósága: a külső, a kijelző, az app store, a GUI.

Már Japán sem a régi.